Zaburzenia odżywiania:

wszystko, co warto wiedzieć

Autorzy:
B. Timothy Walsh
Evelyn Attia
Deborah R. Glasofer
Tłumacz:
Sylwia Pikiel
Redakcja:
Łukasz Szostakiewicz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2024)
ISBN:
978-83-01-23952-7
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim - Księgozbiór główny

Zaburzenia odżywiania charakteryzują się zakłóceniem wzorców odżywiania i zachowań związanych z jedzeniem. Oprócz tego, że negatywnie wpływają na dobrostan psychiczny i codzienne funkcjonowanie, generują także poważne zagrożenia dla zdrowia fizycznego. Są powszechnie uznawane za jedne z najbardziej niebezpiecznych zaburzeń psychicznych. Ze względu na ryzyko dla zdrowia i uczucie rozpaczy towarzyszące zaburzeniom odżywiania jest zatem bardzo istotne, by prawidłowo identyfikować te problemy oraz wdrożyć terapię. Aktualne badania pokazują, że tylko około 50% osób spełniających kryteria zaburzeń odżywiania zgłasza się na leczenie. A przecież skuteczne terapie są dostępne, a pełne wyzdrowienie – możliwe. Ten kompleksowy, przystępnie napisany poradnik to świetne źródło informacji dla osób zmagających się z zaburzeniami odżywiania oraz ich bliskich. Napisana przez wiodące autorytety w dziedzinie badań i leczenia zaburzeń odżywiania, książka Zaburzenia odżywiania. Wszystko, co warto wiedzieć odpowiada na podstawowe pytania dotyczące zaburzeń odżywiania, w tym jadłowstrętu psychicznego, żarłoczności psychicznej, zaburzeniu z napadami objadania się, a także nowo opisanego schorzenia, zaburzenia odżywiania polegającego na unikaniu lub ograniczaniu przyjmowania pokarmów (AFRID). Autorzy definiują te zaburzenia, wyjaśniają, co o nich wiemy na podstawie najnowszych badań naukowych i opisują, jak działa terapia. Wyjaśniają powszechne mity na temat zaburzeń odżywiania. To napisany przez najlepszych klinicystów i badaczy wyjątkowo praktyczny poradnik, który wyjaśnia, na czym polegają zaburzenia odżywiania i co wiemy na ich temat. Czytelnik dostaje jasne i zwięzłe informacje o najskuteczniejszych, opartych na dowodach naukowych terapiach i o tym, gdzie szukać pomocy dla siebie lub bliskiej osoby. Angela S. Guarda profesor psychiatrii specjalizująca się w zaburzeniach odżywiania, Department of Psychiatry, Johns Hopkins University School of Medicine
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo