Skazy na pancerzach:

czarne karty epopei Żołnierzy Wyklętych

Autor:
Piotr Zychowicz
Lektor:
Miłogost Reczek (1961-2021) ...
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (2018-2024)
Legimi (2018)
ebookpoint BIBLIO (2018)
Autotagi:
audiobooki
druk
elementy biograficzne
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
recenzje
Więcej informacji...
4.2 (6 głosów)

Czarne karty epopei Żołnierzy Wyklętych.

Płonące wioski i masowe egzekucje. Grabieże i gwałty. Zabójstwa niewinnych cywilów i jeńców – Ukraińców, Żydów, Białorusinów i Polaków. Nie, to nie jest komunistyczna propaganda. Niektórzy Żołnierze Wyklęci naprawdę dopuszczali się takich zbrodni.

Dla jednych „Łupaszka”, „Bury”, „Ogień” czy „Wołyniak” to wielcy narodowi bohaterowie, ale dla innych – mordercy ich bliskich. Skazy na pancerzach to pierwsza książka, która przedstawia czarne karty z epopei Żołnierzy Wyklętych.

Napisana bez przemilczeń i lukrowania rzeczywistości charakterystycznych dla części polskiej literatury historycznej. Napisana bez znieczulenia. Na jej kartach znalazły się szokujące zeznania świadków i drastyczne opisy mordów.

Piotr Zychowicz nie ma wątpliwości – Żołnierze Wyklęci walczyli z niebywałą odwagą o słuszną sprawę. Nie oznacza to jednak, że należy ukrywać przed opinią publiczną niewygodne fakty, które ich dotyczą. Historia bowiem nigdy nie jest czarno-biała…

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tu nic zrozumieć się nie da. Trudno pojąć rozumem ogrom tragedii wojennej, ogrom tragedii decyzji podejmowanych pod wpływem emocji czy wyimaginowanych przekonań politycznych. Wolty moralne bohaterów tej książki zaiste są niewiarygodne. Książkę ta powinien przeczytać każdy kto zarówno jest piewcą epopei żołnierzy wyklętych jak również ten kto uważa ich za bandytów i morderców. Każdy znajdzie coś dla siebie a na koniec i tak ocena zależy od moralności czytającego bo nic nie jest czarno białe tak jak tacy nie są żołnierze wyklęci.
  • "Tylko własne łzy są gorzkie,cudze wydają się jedynie mokre." Wspaniała i mądra książka pozwalająca zrozumieć polską historię. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Piotr Zychowicz
Lektorzy:Miłogost Reczek (1961-2021) Piotr Grabowski
Tłumacz:Monika Szewc-Osiecka
Wydawcy:Dom Wydawniczy Rebis (2018-2024) Legimi (2018) ebookpoint BIBLIO (2018)
ISBN:9788380628915 978-83-8062-265-4 978-83-8062-289-0 978-83-8062-290-6 978-83-8062-356-9 978-83-8062-358-3 978-83-8338-252-4
Autotagi:audiobooki biografie CD dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana MP3 nagrania recenzje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 32 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo