Oduczmy się wstydu:

jak odrzucić kulturę samooskarżeń i odzyskać siłę

Tytuł oryginalny:
Unlearning shame
How We Can Reject Self-Blame Culture and Reclaim Our Power
Autor:
Devon Price
Tłumacz:
Marek Stankiewicz
Wydawca:
Wydawnictwo Linia (2025)
Wydane w seriach:
Biała Plama
ISBN:
978-83-66667-50-1, 978-83-66667-58-7
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Jak uwolnić się od wstydu, który narzuca społeczeństwo? W książce "Oduczmy się wstydu" psycholog społeczny Devon Price obnaża mechanizmy wstydu systemowego - przekonania, że to jednostka jest winna swojej biedy, wykluczenia czy porażek. To systemowe kłamstwo każe nam wierzyć, że sukces zależy wyłącznie od naszej ciężkiej pracy, a globalne kryzysy rozwiążemy sami poprzez indywidualne działania. Devon Price, czerpiąc z własnych doświadczeń i wiedzy psychologicznej, pokazuje, jak wyrwać się z pułapki samopotępienia i budować solidarność społeczną. Proponuje także zestaw ćwiczeń i wskazówek, które pomogą wam odbudować zaufanie do siebie samych i innych ludzi, a także przekształcić wstyd w wolę życia i energię do działania. "Oduczmy się wstydu" to przewodnik po emocjonalnym uzdrawianiu i krok ku bardziej empatycznemu, wspólnotowemu światu. Nie dajcie się samotności - znajdźcie nadzieję i poczucie sprawczości we wspólnym działaniu. Rozpocznijcie własną drogę ku wolności od toksycznego wstydu! [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo