Trening percepcji wzrokowej

Inne tytuły:
Ręka i oko
ćwiczenia doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową
Autor:
Kazimierz Słupek
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia (2025)
ISBN:
978-83-8309-712-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły podstawowe
Źródło opisu: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Nowym Sączu - Katalog księgozbioru

Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu percepcji wzrokowej, czyli umiejętności rozumienia i interpretowania informacji odbieranych z otoczenia za pomocą wzroku. Większość ćwiczeń przeznaczona jest dla starszych uczniów (klasy IV–VIII szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa), jednak możliwość wykonywania tylko wybranych poziomów zadań pozwala wykorzystać je również w pracy z uczniami młodszymi. Podtytuł niniejszej części brzmi Ćwiczenia doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową. Ręka i oko. Zaburzenia w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej mogą manifestować się w różnych aspektach, takich jak samoobsługa, zabawy grupowe, ćwiczenia ruchowe czy prace plastyczne. Dysfunkcje te wpływają znacząco na proces nauki, szczególnie podczas pisania, czytania lub wykonywania zadań związanych z manipulacją przedmiotami. Zapewnienie prawidłowego rozwoju koordynacji wzrokowo-ruchowej stanowi kluczowy element wszechstronnego rozwoju psychomotorycznego. W niniejszej publikacji proponujemy następujące grupy ćwiczeń doskonalących koordynację wzrokowo-ruchową: łączenie punktów według przedstawionego wzoru rysowanie drogi wyjścia z labiryntu rysowanie linii poprzez łączenie punktów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo