Dorastanie bez lęku:

[ćwiczenia oparte na terapii ACT i mindfulness]

Tytuł oryginalny:
Mindfulness & acceptance workbook for teen anxiety
activities to help you overcome fears & and worries using acceptance & commitment therapy,
Autorzy:
Sheri L. Turrell
Christopher McCurry
Mary Bell
Tłumacz:
Sylwia Pikiel
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2020-2025)
ISBN:
978-83-7489-846-1, 978-83-8258-201-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Młodzi ludzie często zmagają się z uczuciem lęku, niepokoju, napadami paniki czy nadmiernym zamartwianiem się. To zupełnie naturalne - zwłaszcza w okresie dojrzewania, kiedy wszystko przeżywa się bardziej. Jednak jeśli lęk zaczyna dominować, paraliżuje, odbiera radość życia i uniemożliwia poradzenie sobie z codziennymi sprawami - trzeba znaleźć receptę na poradzenie sobie z nim.Poradnik "Dorastanie bez lęku" nie sprawi, że lęk zniknie z dnia na dzień. Pomoże natomiast nastolatkom lepiej nawigować w życiu, a tym samym - radzić sobie również z lękiem w zdrowy, konstruktywny sposób. Unikanie, odwracanie uwagi od pełnych niepokoju myśli czy zagłuszenie emocji to najczęstsze strategie radzenia sobie z lękiem. Jednak nie rozwiązują one problemu - przynoszą tylko krótkotrwałą ulgę.Dzięki tej książce, młodzi ludzie:Ľ poznają zdrowe, alternatywne strategie radzenia sobie z lękiem i niepokojem,Ľ nauczą się rozumieć i akceptować swoje emocje, uczucia i myśli - także te trudne,Ľ zaakceptują obecność lęku w swoim życiu, a jednocześnie przestaną mu ulegać,Ľ dowiedzą się, jak - pomimo obaw i niepokoju - podejmować działania, które są dla nich ważne i w których odnajdują sens,Ľ zbudują rezyliencję, odwagę i wiarę w siebieTerapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, pomaga wypracować elastyczność psychologiczną - umiejętność robienia tego, na czym nam zależy nawet wówczas, gdy lęk podpowiada, że to niebezpieczne lub zbyt trudne. Badania naukowe potwierdzają skuteczność terapii ACT w leczeniu różnego rodzaju lęków, od uogólnionego zaburzenia lękowego, poprzez zaburzenia z napadami lęku panicznego, po zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne.Dla kogo jest ta książka?Ľ dla nastolatków cierpiących z powodu lękuĽ dorosłych, którzy chcą im pomócCo znajdziesz w książce:Ľ lekki, praktyczny i konkretny język,Ľ zrozumiałą i łatwo przyswajalną wiedzę.Ľ przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie.Ľ skuteczne narzędzie i strategie, które pomogą radzić sobie z sytuacjami wywołującymi lęk
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo