Jakiego koloru są buziaki?

Tytuł oryginalny:
Quin color són els besos?
Autor:
Rocio Bonilla
Tłumacz:
Przemysław Szczur
Wydawcy:
Wydawnictwo Tadam (2017)
Vectio Grupa Wydawnicza
ISBN:
978-83-947890-8-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0 (3 głosy)

Minimoni uwielbia malować różne kolorowe rzeczy: czerwone biedronki, niebieskie niebo, żółte banany… Za to nigdy nie malowała buziaka. Jakiego koloru powinien być? Czerwony, jak pyszny sos pomidorowy? Nie, bo czerwień to także kolor gniewu. A może zielony, jak krokodyle, które zawsze wydawały jej się takie sympatyczne? Nie ma mowy, to przecież kolor warzyw, a ona ich nie lubi! A więc jak się dowiedzieć, jakiego koloru są buziaki?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czy buziaki mogą mieć kolor? A jeśli tak, to jaki? Czy są czerwone jak pomidory? A może niebieskie jak woda? Kojarzą się z miodem i słońcem czy raczej z czekoladą? O tym możecie się przekonać, czytając Jakiego koloru są buziaki? Rocio Bonilli. • W książeczce pokazano różne kolory i różne rzeczy z nimi związane. Mamy zatem symboliczne znaczenie barw – na przykład czerwony to złość, niebieski to smutek. Są też całkiem przyziemne symbole – brązowy przecież od razu odsyła nas w myślach do czekolady! Co zaskakujące, nie zawsze barwy były kojarzone przeze mnie z tym, co pokazano w książce – na przykład niebieski nie symbolizował nieba, jak się spodziewałam, a wodę. • Mamy zatem schemat – barwa, dość stereotypowe skojarzenie, a potem zaprzeczenie. Bo jak buziak może być czerwony, skoro to kolor złości? Ale to też kolor pysznego sosu do spaghetti, więc może jednak? Ciekawie przedstawiono barwy i ich symbolikę. • Podoba mi się budowa tej książki. Dzięki krótkiemu tekstowi możemy zobaczyć, jak różnie mogą być postrzegane barwy. To świetna zabawa odkrywać, z jakimi rzeczami czy uczuciami związane jest symboliczne znaczenie kolorów. Można kontynuować potem tę wyliczankę z dzieckiem, proponując mu przedstawienie kolejnych skojarzeń z daną barwą. • Ogromną rolę w pozycji odgrywają ilustracje w wykonaniu autorki książki. Pięknie przedstawiono poszczególne rzeczy. Dodaje to uroku pozycji i sprawia, że jest ona wyjątkowo atrakcyjna wizualnie, co na pewno przypadnie do gustu maluchom. • Jakiego koloru są buziaki? to urocza książeczka, która zachęca do zabawy, pokazuje symboliczne znaczenie barw i obala stereotypy. Bardzo mi się podoba i z przyjemnością wam ją polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo