Autyzm:

system diagnozy, edukacji i wsparcia jako determinanta aktywności zawodowej osób z autystycznym spektrum zaburzeń w Polsce wobec wybranych systemów europejskich

Autor:
Małgorzata Moszyńska
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Impuls (2025)
ISBN:
978-83-8294-417-4
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Monografia stanowi wszechstronną analizę systemów diagnozy, edukacji oraz wsparcia osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD) w Polsce i wybranych krajach europejskich. Autorka koncentruje się na problematyce aktywizacji zawodowej osób z ASD, ukazując, w jaki sposób rozwiązania systemowe wpływają na ich integrację społeczną i zawodową. Przyjęta perspektywa interdyscyplinarna obejmuje zagadnienia z zakresu pedagogiki, psychologii, medycyny oraz prawa, co pozwala na kompleksowe ujęcie omawianej problematyki. Publikacja wypełnia istotną lukę w polskiej literaturze dotyczącej ASD, łącząc wiedzę teoretyczną z praktyką i perspektywą porównawczą. Może stanowić ważne źródło wiedzy dla naukowców i praktyków, a także impuls do dalszych badań nad optymalizacją diagnozy i terapii ASD w Polsce. Wartością dodaną jest jej interdyscyplinarne podejście, łączące perspektywę medyczną, psychologiczną, pedagogiczną i społeczną. (prof. dr hab. Teresa Żółkowska)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo