Opowieści z Narnii: Koń i jego chłopiec

Tytuł oryginalny:
Horse and his boy
Autor:
Clive Staples Lewis (1898-1963)
Tłumacz:
Andrzej Polkowski (1939-2019)
Lektorzy:
Jerzy Zelnik
Agnieszka Greinert
Wydawcy:
Media Rodzina (2008)
Pax (1987)
Wydane w seriach:
Opowieści z Narnii
Chronicles of Narnia
ISBN:
83-08-01493-3, 978-83-7278-285-4
978-83-808-149-9
Autotagi:
audiobooki
CD
powieści
proza
Więcej informacji...

Pewnego dnia Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja weszli do starej szafy, a stamtąd do "kraju przebudzonych zwierząt" - Narnii lwa Aslana. W tomie piątym cylku śledzimy pasjonującą historię ucieczki z Kalormenu do Narnii dzielnego chłopca Szasty, pięknej księżniczki Arawis oraz ich niezwykłych towarzyszy, mówiących koni : Briego i Hwin. Dla wszystkich będzie to niezwykła przygoda, podczas której dowiedzą się wiele o sobie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Koń i jego chłopiec 4
Autor:Clive Staples Lewis (1898-1963)
Tłumacz:Andrzej Polkowski (1939-2019)
Lektorzy:Jerzy Zelnik Agnieszka Greinert
Ilustracje:Pauline Baynes
Wydawcy:Media Rodzina (2008) Pax (1987)
Serie wydawnicze:Opowieści z Narnii Chronicles of Narnia
ISBN:83-08-01493-3 978-83-7278-285-4 978-83-808-149-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD epika literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo