Jedziemy na kolonie

Tytuł oryginalny:
Colonie de vacances
Autor:
Fanny Dreyer
Tłumacz:
Sylwia Sawicka
Wydawca:
Polarny Lis (2023)
ISBN:
978-83-967194-0-9
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Kolonie, obozy, kampy to synonim letniej przygody. Choć pewnie nie dla debiutantów. Ci są często pełni obaw. Zastanawiają się, z kim będą w pokoju, czy znajdą przyjaciela i czy wychowawcy będą mili, czy poradzą sobie na wędrówkach. Książka Jedziemy na kolonie pozwala oswoić te lęki. Pięcioro bohaterów wprowadza czytelników w świat letnich kolonii. Luiza, Nina, Asia, Marek i Saszka dzielą się swoimi obawami, radościami, odkryciami i przygodami. Słowno-obrazowa historia Fanny Drayer jest prosta, a jednocześnie pełna poezji i empatii. Ma zalety poradnika dla debiutujących kolonistów i cechy dobrej opowieści. Uczy dzieci uważności na innych, szacunku do kolegów i do przyrody.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo