Plasterki czułości

Autor:
Agnieszka Jankowska-Figaj
Lektor:
Justyna Wiąckiewicz
Wydawca:
CoJaNaTo Blanka Łyszkowska (2023)
ISBN:
978-83-63860-33-2, 978-83-63860-92-9
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Czułość jest najpotężniejszą więzią, jaka istnieje. Elementem niezbędnym do stworzenia silnych i zdrowych relacji z innymi, ponieważ pomaga budować zaufanie, intymność i połączenie. Niniejsza książka pełna jest propozycji aktywności wspierających dawanie czułości sobie i innym czułości dla i poprzez ciało, dla i poprzez zmysły, a także czułości dla siebie, w trudnych i miłych momentach życia, dla dużych i małych. Bycie czułym wobec siebie zwiększa szanse na: zbudowanie pozytywnego obrazu siebie i rozpoznawanie swoich mocnych stron i zdolności zmniejszanie stresu i niepokoju oraz poczucie się bardziej zrelaksowanym dobre relacje z innymi, bo w ten sam sposób możesz traktować innych radzenie sobie w trudnych sytuacjach z większą odpornością i optymizmem Praktyka uważności i czułości może być przygodą dla całej rodziny. Ta książeczka pełna jest przygód związanych z uważnością, z których mogą skorzystać zarówno dzieci, jak i dorośli, samodzielnie lub razem, indywidualnie bądź w grupie. Są tu aktywności ruchowe, dźwiękowe, smakowe i zapachowe oraz miejsca bezpieczne, szczęśliwe i spokojne. Bo w praktyce uważności wcale nie chodzi o to, żeby siedzieć spokojnie i nieruchomo. Chodzi o ćwiczenie zwracania, utrzymania i kierowania uwagi na to, co się teraz dzieje w nas i wokół nas. Zarówno w ćwiczeniach, jak i w naszej codzienności. A gdy skupiasz się lepiej, prościej ci przenieść i zatrzymać uwagę tam, gdzie chcesz. Przez co łatwiej będzie zasnąć wieczorem i zmniejszyć niepokój w ciągu dnia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo