Jeżycjada: Imieniny

Autor:
Małgorzata Musierowicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Akapit Press (1996-2013)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1998)
Wydane w seriach:
Jeżycjada
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.3 (4 głosy)

Tytuł należy do popularnego cyklu "Jeżycjada". Akcja powieści Małgorzaty Musierowicz rozpoczyna się w dniu świętego Walentego, kiedy to Borejkowie świętują nieco spóźnione imieniny dwóch Grzegorzy - męża i syna Gabrysi, kończy się zaś w dniu imienin Róży Pyziakówny, na których jednak solenizantka nie pojawia się, zajęta bez reszty swoim bujnym życiem uczuciowym. Pomiędzy tymi dwiema datami czytelnik jest świadkiem uroczystości na cześć kilku innych osób, wśród których szczególnie wyróżnia się sposób świętowania imienin Gabrieli - spędza je ona w asyście ukochanego małżonka i najlepszego przyjaciela.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Imieniny" to dwunasty tom "Jeżycjady" Małgorzaty Musierowicz. • Rok 1998. Do akcji wkraczają nastoletnie córki Gabrysi - licealistka Róża, zwana Pyzą i dwa lata młodsza Laura, czyli Tygrysek. Są też bracia Lelujkowie (niegdyś ich starszy brat był zakochany w Kresce, wnuczce profesora Dmuchawca), którzy rywalizują między sobą o względy Róży, ignorując przy tym Laurę (co dla mlodszej Pyziakówny jest zupełną nowością i motywuje ją do coraz bardziej podstępnych zachowań względem siostry). Jest też Fryderyk Schoppe - przemądrzały prymus z klasy Róży. • Jak potoczą się sprawy sercowe dorastających dziewcząt? Trzeba o tym koniecznie poczytać. Jest to książka mądra, ciepła i oczywiście przepełniona humorem - tego nigdy nie brakuje u Małgorzaty Musierowicz.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Inne tytuły:Jeżycjada 12
Autor:Małgorzata Musierowicz
Ilustracje:Małgorzata Musierowicz
Lektor:Zofia Gładyszewska
Wydawcy:Wydawnictwo Akapit Press (1996-2013) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1998)
Serie wydawnicze:Jeżycjada
ISBN:83-87463-15-9 83-87463-29-9 83-87463-36-1 83-88790-54-4 83-88790-81-1 978-83-60773-19-2 978-83-62199-38-9 83-8763-15-9 83-47463-15-9 83-60773-19-2 83-87463-35-1 83-88790-36-1
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje rodzina
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 79 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo