Co to jest wojna?

Tytuł oryginalny:
Què és la guerra
Autor:
Eduard Altarriba
Tłumacz:
Karolina Jaszecka
Ilustracje:
Eduard Altarriba
Wydawcy:
Nobell Wydawnictwo (2023-2024)
No Bell Wydawnictwo (2023)
Wydane w seriach:
Kolekcja mój świat
Książki z Duchem
Zrozumieć Siebie i Świat
ISBN:
978-83-67823-20-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe

Niestety to, co dzieje się w Europie niemal każdego dnia konfrontuje dzieci ze słowem “wojna”. Słowo to pada w przekazach medialnych, rozmowach. Nasze dzieci, rzadko kiedy nie mają w swoim otoczeniu ukraińskich koleżanek i kolegów. Jak wyjaśnić im, przed czym uciekają, dlaczego były zmuszone opuścić swoją ojczyznę? To naprawdę trudne. Brakuje nam bowiem prostych słów na wyjaśnienie skomplikowanych tematów.

Co to jest wojna? syntetycznie, za pomocą krótkich informacji historycznych i konkretnych przykładów, wyjaśnia, jakie są przyczyny wojen, o co w nich chodzi, jakie są ich możliwe rozwiązania i konsekwencje oraz – co najważniejsze – jak ich uniknąć. Oferuje odpowiedzi na wszystkie pytania, które mogą zadać dzieci, słysząc o wojnie lub konflikcie zbrojnym.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo