Królewna

Autor:
Roksana Jędrzejewska-Wróbel ...
Ilustracje:
Ewa Poklewska-Koziełło ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Bajka (2015-20015)
Wydawnictwo Literatura (2009-2010)
Wydawnictwo Łódzkie (2009)
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2004-2008)
Wydane w seriach:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
Dla Dzieci
Dziecko w Świecie Wyobraźni
Dziecko w Świecie Wyobraźni - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Pewnego dnia Kasia, Zuzia, Szymon, Marta i Wojtek, zwykłe dzieciaki ze zwykłego podwórka, spotykają pod trzepakiem najprawdziwszą królewnę w złotej koronie. To zupełnie nieoczekiwane spotkanie spowoduje, że zaskoczone dzieci będą musiały poważnie zastanowić się nad kilkoma sprawami. Na przykład - czy będąc królewną, można być nieszczęśliwą? Czy to możliwe, żeby mieszkając w pałacu, czuć się biednym? Czy mając własny Pokój Zabawowy i gwardię dam do towarzystwa, można być samotnym? A przede wszystkim - czy to, co w życiu najważniejsze, można sobie kupić? I co w takim razie jest prawdziwym skarbem?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fajne opowiadanie o przyjaźni, akceptacji inności
  • Autor: Roksana Jędrzejewska-Wróbel • Tytuł: Królewna • Wydawnictwo: Bajka • Liczba stron: 32 • Pewnego dnia na zwykłym podwórku pojawia się Królewna. Dzieci, które się tu bawią, są zaskoczone, ale uznają, że to na pewno omam bajkowy powstały w skutek zbyt wielu przeczytanych opowieści. Jednak gdy Królewna nie znika, zaczynają się zastanawiać, skąd się wzięła i czego od nich chce. • Królewna Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel to krótka opowieść dla najmłodszych. Dzieci są również bohaterami tej książki. Można je podzielić na dwie grupy. W jednej jest tytułowa Królewna, czyli smutna, samotna, wystrojona dziewczynka, która stoi na uboczu. W drugiej są dzieci, które bawią się, przepychają, brudzą i dokazują. • Opowieść pokazuje, jak smutne jest życie Królewny. Dziewczynka ma bogatych, zapracowanych i zabieganych rodziców, którzy próbują zastąpić jej siebie prezentami, lalkami i opiekunkami, ale nie poświęcają jej uwagi. Gdy Królewna spotyka inne dzieci, jest zaskoczona. Nie wiedziała, że można bawić się z rówieśnikami, że ktoś może się z nią nie zgadzać, a zwykła plama na ubraniu może sprawić tyle radości. To wszystko omija ją w domu, gdzie musi być grzeczna i cicha. Nie ma też żadnych obowiązków, ponieważ wszyscy robią wszystko za nią. • Książka pokazuje nie tylko, jak samotne czuje się dziecko, które nie ma uwagi rodziców, lecz także jak ważne jest przebywanie wśród rówieśników. Dziewczynka zaprzyjaźnia się z dziećmi z podwórka, nie czuje się od nich lepsza, wręcz przeciwnie. Podziwia ich wyobraźnię, szczerość i naturalność, a to, co sama posiada, traktuje jako coś, co nie daje jej szczęścia. I tego też uczą się dzieciaki, które spotyka. • Królewna jest pięknie wydana. Po pierwsze ma prześliczną okładkę, która przyciąga wzrok. Ilustracje Marianny Oklejak są kolorowe, mają sporo detali, ale nie przetłaczają – chociaż niektóre wzory są dość wyraziste, a dobrane do nich barwy jeszcze wzmacniają to wrażenie. Obrazki są różnorodne – jedne są bardziej bogate, inne tylko mają za zadanie pokazać jakiś element związany z opowiadaną historią. Także font użyty do wydrukowania tekstu jest nietypowy – nie tylko ma duży rozmiar dostosowany do potrzeb młodych czytelników, lecz także nie jest to typowy krój, który znamy z powieści dla dorosłych. Zdarza się też, że pewne rzeczy są wydrukowane większym rozmiarem niż reszta tekstu. • Królewna to mądra opowieść, która zwraca uwagę rodziców na to, że dzieci potrzebują ich w życiu bardziej niż nowej zabawki. Jest też pięknie wydana, co w przypadku książek dla najmłodszych czytelników ma ogromne znaczenie. Polecam serdecznie nie tylko jako lekturę dla dzieci, lecz także jako refleksję dla ich rodziców.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Roksana Jędrzejewska-Wróbel Marianna Oklejak
Ilustracje:Ewa Poklewska-Koziełło Antonina Kowalczuk Marianna Oklejak z pomocą Tosi Poklewska-Koziełło Ewa Poklewska-Koziełło. Ewa Poklewska-Koziwłło Marinna Oklejak
Wydawcy:Wydawnictwo Bajka (2015-20015) Wydawnictwo Literatura (2009-2010) Wydawnictwo Łódzkie (2009) Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2004-2008)
Serie wydawnicze:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci Dla Dzieci Dziecko w Świecie Wyobraźni Dziecko w Świecie Wyobraźni - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ISBN:83-89574-52-7 978-83-60577-11-0 978-83-61224-71-6 978-83-61824-95-4 83-89574-51-7 9787-83-61224-71-6
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 55 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo