Bajkoteka

Inne tytuły:
Bajkoteka druga
Autor:
Tadeusz Śliwiak (1928-1994)
Ilustracje:
Marcin Południak ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2010)
Wydawnictwo Literackie (1982-1985)
ISBN:
83-08-00348-6, 83-08-01101-2
978-83-7623-183-9
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Na okres wakacyjny polecam Bajkotekę Tadeusza Śliwiaka. W skład książki wchodzą wiersze, które po raz pierwszy ukazały się w latach 80. XX wieku (Bajkoteka pierwsza 1982, Bajkoteka druga 1985) i były swoistym podsumowaniem twórczości dla dzieci znakomitego krakowskiego poety – Tadeusza Śliwiaka. Przezabawne, pełne dobrego humoru, historyjki bawią kolejne pokolenia czytelników. Zielona sowa, Wilk z bolącym zębem czy plotkujące Papugi to tylko niektóre postacie, które zamieszkują karty tej niezwykłej książki. Kolorowe, dowcipne ilustracje zachęcają do oglądania, czytania i wspólnej zabawy. Zachęcam wszystkich zain­tere­sowa­nych­ rodziców, opiekunów do sięgnięcia po książkę Tadeusza Śliwiaka, w myśl hasła jednej z ambasadorek kampanii Cała Polska czyta Dzieciom To cudowne rozwijać wyobraźnie dziecka czytając mu dobre, ciekawe książki. • Poleca Agnieszka Labut-Biel
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Bajkoteka druga
Autor:Tadeusz Śliwiak (1928-1994)
Ilustracje:Marcin Południak Janusz Stanny
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (2010) Wydawnictwo Literackie (1982-1985)
ISBN:83-08-00348-6 83-08-01101-2 978-83-7623-183-9
Autotagi:druk liryka literatura literatura piękna
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo