Wiersze dla Krzysia

Autor:
Alan Alexander Milne (1882-1956)
Ilustracje:
Ernest H. Shepard (1879-1976) ...
Tłumaczenie:
Irena Tuwim (1898-1987)
Antoni Marianowicz (1924-2003) ...
Wydawca:
Nasza Księgarnia (1957-1983)
Wydane w seriach:
Lektura Szkolna
Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia
ISBN:
83-10-07527-8, 83-10-08504-4
83-10-0727-8
Autotagi:
druk
książki
liryka
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest to bardzo wdzięczna książeczka dla dzieci, fantastycznie zilustrowana przez Ernesta H. Sheparda. W całości składa się z wierszyków. Zostały one wybrane z dwóch książek autora "Kubusia Puchatka": "When we were young" oraz "Now we are six". • I tak znajdziemy tu na przykład wierszyk "Ja i Puchatek", przeczytamy o śniadaniu króla, o starym marynarzu i o złym lordzie gburze, o dwóch niedźwiadkach i tabliczce mnożenia. A co robilibyśmy, gdyby się zdarzyło nam być królem? Posłuchajcie: • "Gdybym był królem, nawet złym, • ach, ile rzeczy robiłbym! • Gdybym był królem Fidrygalii, • wszyscy by strasznie się mnie bali. • Gdybym był królem Cymbalonii, • karmiłbym co dzień kilka słoni. • Gdybym był królem Kalkomanii, • nie musiałbym się słuchać niani..." • Doskonała lektura na rodzinne czytanie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Inne tytuły:Now we are six, When we were very young
Autor:Alan Alexander Milne (1882-1956)
Ilustracje:Ernest H. Shepard (1879-1976) Ernest Shepard
Tłumaczenie:Irena Tuwim (1898-1987) Antoni Marianowicz (1924-2003) Marianowicz Antoni Tuwim Irena
Redakcja:Irena Tuwim (1898-1987) Antoni Marianowicz (1924-2003)
Wydawca:Nasza Księgarnia (1957-1983)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia
ISBN:83-10-07527-8 83-10-08504-4 83-10-0727-8
Autotagi:druk książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo