Ściana sekretów:

wiem, kto go zabił

Tytuł oryginalny:
Secret place
Autor:
Tana French
Tłumacz:
Łukasz Praski
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz (2013-2019)
Legimi (2016)
ISBN:
978-83-7985-359-5, 978-83-7985-748-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
1.7 (3 głosy)

Najlepsza powieść roku według magazynu "TIME"
Miejsce 4 na liście bestsellerów "NEW YORK TIMESA" w dniu premiery
Miejsce na top 20 - liście bestsellerów brytyjskiego "SUNDAY TIMESA"
Triller tygodnia "THE MAIL ON SUNDAY'S"
Nomincja do IRISH BOOK AWARDS AM CRIME FICTION OF THE YEAR 2014
Pierwsze miejsce na liście bestsellerów niemieckiego "SPIEGELA"

Kryminał psychologiczny.W parku przy ekskluzywnej szkole dla dziewcząt na przedmieściach Dublina zostają odnalezione zwłoki szesnastoletniego Chrisa Charpera. Pomimo wielotygodniowego śledztwa, nie udaje się ustalić sprawcy zbrodni.Rok po tragicznej śmierci Chrisa na „ścianie tajemnic” – korkowej tablicy, na której dziewczęta ze szkoły Świętej Kildy anonimowo zwierzają się ze swych sekretów – pojawia się zdjęcie chłopaka, opatrzone podpisem: „Wiem, kto go zabił”.Sprawa zostaje ponownie otwarta. Trop wiedzie do najbliższych przyjaciółek Holly Mackey oraz grupy dziewcząt uwikłanych we wzajemne relacje i animozje. Która z uczennic skrywa mroczny sekret? A może działają w zmowie? Świat nastolatek okazuje się o wiele bardziej niebezpieczny i złowrogi, niż mogliby przypuszczać doświadczeni detektywi.
Jeśli diabeł kryje się w szczegółach, Tana French jest stuprocentową satanistką!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka zdecydowanie poniżej oczekiwań. Zaczyna się jeszcze obiecująco, choć czyta się dość powoli i z pewnym trudem. W pewnym momencie jednak okazuje się, że autorka nie tylko nie wie, na jaki gatunek się zdecydować (mały spoiler - magia, chociaż to w sumie wątek poboczny), ale też nagle obniża poziom poweści i kryminału jako takiego. Tak że książkę kończyłam niemal w męczarniach.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo