Moje Bullerbyn

Autor:
Barbara Gawryluk
Ilustracje:
Natalia Talarek ...
Lektor:
Agata Darnowska
Wydawcy:
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca (2007-2019)
Wydawnictwo Akapit Press (2010-2018)
Wydawnictwo Literatura (2010)
Wydane w seriach:
Czytak Larix
Czytak Larix 22047-22082
Autotagi:
audiobooki
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Natalka wraz z rodzicami przenosi się z Krakowa do Szwecji, gdzie czeka na nią nowy dom i zupełnie nowe miejsce na ziemi. Ale ona wcale nie chce zmieniać szkoły, koleżanek, nie chce rezygnować z tańca w ukochanym zespole hip-hopowym! Czy nowy dom, nowa szkoła, nowi przyjaciele muszą oznaczać rezygnację z dotychczasowych znajomości i pasji Natalii? [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Natalia jest załamana. Rodzice podjęli decyzję o przeprowadzce całej rodziny do Szwecji bez pytania dzieci o zgodę. W Krakowie zostaną przyjaciółki, szkoła, ulubiona nauczycielka, a przede wszystkim zgrany zespół, w którym Natalia już od dwóch lat tańczy hip-hop. I jak ma się dogadać w tej Szwecji, skoro nie zna języka, a od razu ma zacząć naukę w tamtejszej szkole? No, po prostu dramat. • Na miejscu okazuje się, że nie taki wilk straszny. Wokół jest sporo Polaków, szwedzki szybko wchodzi do głowy, a w szkole też działa klub tańca. • Przyjaźnie w Krakowie zostają podtrzymane, a w Szwecji zawiązuje się równie miłe grono. • Ogółem, dość sympatyczna i pozytywna książka, choć może trochę zbyt łatwo wszystko przychodzi głównej bohaterce.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Inne tytuły:22073
Autor:Barbara Gawryluk
Ilustracje:Natalia Talarek Natalia Talarek-Oswald
Lektor:Agata Darnowska
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca (2007-2019) Wydawnictwo Akapit Press (2010-2018) Wydawnictwo Literatura (2010)
Serie wydawnicze:Czytak Larix Czytak Larix 22047-22082
ISBN:8362955872 978-83-62199-84-6 978-83-62199-96-9 978-83-66106-04-8 978-83-7672-048-7 97883621999969 978-83-61199-84-6 978-83-61299-84-6 978-83-62199-96-6 978-83-621199-84-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk DVD epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 42 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo