Pupy, ogonki i kuperki

Autor:
Mikołaj Golachowski
Lektor:
Wiktor Zborowski
Wydawca:
Babaryba.pl Maria Włodarska (2016)
ISBN:
978-83-62965-44-1
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
CD
MP3
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim - Księgozbiór główny
5.0

Posłuchaj o fascynujących tajemnicach ukrytych w pupach zwierząt! Czy hipopotam ma naprawdę tam helikopterek, a pingwin armatę? Dlaczego pawian ma czerwony zadek, a tasiemiec nie ma go wcale? Czemu psy stale się obwąchują, a koty ciągle się myją? I czemu sarna pokazuje wszystkim biały talerz?! Poznaj zwierzęta od pupy strony! Znajdziesz tu trzydzieści niezwykłych historii o zadkach, ogonkach i kuperkach. To prawdziwa kopalnia wiedzy i przyrodniczych ciekawostek w brawurowej interpretacji Wiktora Zborowskiego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czy każde zwierzątko ma pupę? Do czego służy ogon? I czy może mieć różne zastosowania w zależności od tego, kto jest jego właścicielem? Czy pupa może służyć samoobronie? A może jest odpowiedzialna za porozumiewanie się? O tym wszystkim możemy przekonać się, czytając bądź słuchając pozycji Pupy, ogonki i kuperki Mikołaja Golachowskiego. Lektorem audiobooka jest Wiktor Zborowski, a nagranie ma nieco ponad półtorej godziny, z czego każdy rozdział to tylko kilka minut słuchania. • Książka przeznaczona jest dla młodszych czytelników i słuchaczy, ale i dorośli wiele się z niej dowiedzą. Temat, który przedstawiono w książce, jest ciekawy i na pewno może wydawać się kontrowersyjny. Autor opisuje różne pupy różnych zwierząt. Mówi też o ogonach i ogonkach, ich zadaniach i opisuje dokładnie ich wygląd. Nie jest to jednak jedynie pozycja o wypróżnianiu, z czym kojarzy się pupa. To książka o tym, jak różne zwierzęta są zbudowane – dla jednych pupa to narzędzie do uwodzenia partnera, dla innych ważna część służąca do samoobrony, a dla innych do porozumiewania. • W książce znajdziemy zwierzęta bardziej i mniej znane. Wśród znanych są na pewno śledź, kot, pies czy hipopotam. Mniej znane to choćby tasiemiec, którego obecność w tym zbiorze mnie zaskoczyła. Niemniej przekrój przez gatunki jest szeroki i pozwala na zapoznanie się z różnymi istotami żywymi. • Książka na pewno spodoba się ciekawskim maluchom. Już widzę ich uśmiechnięte twarze i wypieki na policzkach, gdy słuchają o pupach. Poza tematem, który może wydawać się kontrowersyjny, pozycja ta dostarcza przede wszystkim olbrzymią dawkę wiedzy na temat zwierząt. Ciekawa i wciągająca. Audiobook to świetne rozwiązanie na podróż, krótkie rozdziały łatwo skończyć w drodze, a głos i interpretacja lektora to czysta przyjemność.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo