Hamlet

Tytuł oryginalny:
Tragical history of Hamlet, prince of Denmark
Autor:
William Shakespeare (1564-1616) ...
Tłumacz:
Józef Paszkowski (1817-1861)
Opracowanie:
Wojciech Rzehak ...
Ilustracje:
Jacek Siudak ...
Wyd. w latach:
1925 - 2013
Autotagi:
dramat
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...
5.0

Hamlet należy do najwybitniejszych sztuk Shakespeare'a. Utarło się słusznie, że rola tytułowa w tym dramacie jest marzeniem każdego aktora. Akcja sztuki rozgrywa się prawie w całości na zamku króla Danii w Elsynorze i rozpoczyna się po nagłej śmierci króla Hamleta. Na tron wstępuje jego brat Klaudiusz i żeni się z wdową po Hamlecie ľ królową Gertrudą. Do kraju wraca z Wittenbergi syn zmarłego króla ľ o imieniu identycznym jak ojciec ľ Hamlet. Zrozpaczony po śmierci ojca książę jest dodatkowo zgorszony postępowaniem matki, która wyszła za jego stryja niedługo po śmierci poprzedniego męża (w czasach Szekspira było to uznawane za kazirodztwo). Tymczasem na zamku zaczyna pojawiać się duch zmarłego króla Hamleta... [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:tragedja w 5 aktach Makbet
Autorzy:William Shakespeare (1564-1616) William Szekspir
Tłumacz:Józef Paszkowski (1817-1861)
Opracowanie:Wojciech Rzehak Agnieszka Woźny Agnieszka Woźniak
Ilustracje:Jacek Siudak Jonasz Porywczy
Redakcja:Wojciech Rzehak Agnieszka Woźny
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (1966-2013) Wydaw. SARA (2002) KAMA (1994-1997) Państwowy Instytut Wydawniczy (1965-1978) Wydawnictwo Literackie (1975) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1966) Gebethner i Wolff (1925)
Serie wydawnicze:Lektura wydanie z opracowaniem Lektura - Greg Lektura z Opracowaniem Bibljoteczka Uniwersytetów Ludowych i Młodzieży Szkolnej wydanie z opracowaniem - Greg Biblioteka Narodowa. Seria II
ISBN:83-0601117-1 83-7297-299-0 83-86962-24-0 978-83-7327-023-7 978-83-7327-029-9 978-83-7327-252-1 83-7327-023-7 978-83-7327-023-X 978-83-7327-252-6
Autotagi:beletrystyka dramat druk elementy biograficzne historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 49 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo