Inteligencja etyczna:

pięć zasad rozwiązywania najtrudniejszych problemów

Tytuł oryginalny:
Ethical intelligence
Autor:
Bruce D. Weinstein
Tłumacz:
Magdalena Szopa
Wydawca:
Wydawnictwo M (2015)
ISBN:
978-83-8021-016-5
Autotagi:
druk
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Inteligencja etyczna, bliska kuzynka inteligencji emocjonalnej, to umiejętność podejmowania takich decyzji, które są najlepsze z możliwych w każdej dziedzinie życia. Nie zawsze łatwo jest postąpić słusznie lub nawet zorientować się, co jest słuszne. Autor pokazuje, jak rozwijać inteligencję etyczną przez opanowanie pięciu zasad, aby móc dobrze kształtować swoje życie rodzinne i zawodowe. Te zasady są Ci znane. Są podstawą zarówno religii, jak i wspólnot świeckich. Życie według nich jest ogromnie trudne. Ale życie bez nich jest nieporównywalnie trudniejsze. Bruce Weinstein, doktor nauk filozoficznych i bioetycznych na Georgetown University. Jest gościem wielu znanych programów w telewizji amerykańskiej na kanałach CNN, NBC, ABC (program Good Morning America), Fox News (O’Reilly Factor) oraz CNBC, Bloomberg Television, Headline News, CNN International, WNYC. Prowadzi program telewizyjny na temat zarządzania Ask the Ethics Guy! oraz portal internetowy tygodnika „Bloomberg Businessweek”. Jest także autorem wielu artykułów i książek dotyczących etyki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo