Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki

Redakcja:
Stanisław Milewski
Katarzyna Kaczorowska-Bray
Wydawca:
Harmonia Universalis (2015-2019)
Wydane w seriach:
Logopedia XXI Wieku
ISBN:
978-83-7744-074-2
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
skrypty
szkoły wyższe

Metodyka badań logopedycznych... pod redakcją naukową Katarzyny Kaczorowskiej-Bray i Stanisława Milewskiego to kolejny już tom popularnej serii podręczników Logopedia XXI Wieku. Podobnie, jak było to w przypadku wcześniejszych publikacji, również i tym razem adresatami treści zawartych w książce są studenci logopedii i kierunków logopedycznych, a także logopedzi działający w zawodzie oraz wszyscy ci, którzy na co dzień stykają się z osobami cierpiącymi na różnorakie zaburzenia mowy. Usatysfakcjonowani powinni być także ci, którzy aktualnie prowadzą badania naukowe dotyczące zaburzeń tego rodzaju. Niniejsza pozycja nie powstałaby, gdyby nie współpraca podjęta przez specjalistów z różnych ośrodków w Polsce. Ich udział w tym przedsięwzięciu to także żywy dowód istotności podejmowanego tematu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo