Jedzenie w arteterapii:

kulinarna terapia zajęciowa

Autorzy:
Wiesław Karolak
Barbara Karolak
Wydawca:
Difin (2024)
Wydane w seriach:
Engram
ISBN:
978-83-8270-342-9, 987-83-8270-342-9
Autotagi:
druk
książki
poradniki
scenariusze

Książka ma formę przewodnika po różnych metodach prowadzących do szeroko pojętego żywienia. Dotyczy to takich zagadnień, jak: co jeść, jak jeść, gdzie jeść, z kim jeść. Spośród dziesiątków warsztatów realizowanych przez Autorów wybranych zostało kilkanaście, na których przykładzie można zaobserwować sposoby radzenia sobie z emocjami, pokonywania barier, autorefleksji. Każdy opis warsztatu zawiera założenia, koncepcję warsztatu, polecenia, krótki opis realizacji, sposób prezentacji i konfrontacje uczestników na temat metody, jej efektywności i odczuć związanych z realizacją. Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy (teoretyczny) poświęcony jest rozważaniom na temat jedzenia w ujęciu historycznym. Rozdział drugi to dziesięć przykładów realizacji posiłków autorów publikacji wraz z rodziną. Rozdział trzeci to kilkanaście przykładów różnych posiłków, jedzenia realizowanego przez studentów arteterapii na studiach podyplomowych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w oddziałach w Łodzi i Warszawie. Rozdział czwarty to przykłady warsztatów zrealizowanych przez studentów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na Wydziale Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej. Każdy z prezentowanych warsztatów zamieszczonych w publikacji był realizowany w różnych miejscach, z różnymi uczestnikami, jak i z różnymi przesłaniami. Warsztaty uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Książka ta nie jest klasycznym podręcznikiem. Jest zbiorem przykładów działań arteterapeutycznych, które mogą stać się pretekstem, inspiracją do wykorzystania dla prowadzących rozmaite warsztaty z grupami biorącymi udział w zajęciach arteterapii. Może być kierunkowskazem dla poszukujących wyboru, na czym się skupić. Jest też ofertą dla wszystkich, którzy poszukują zmiany w życiu codziennym, pracy, środowisku, w którym żyją.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo