Mały Książę

Autor:
Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) ...
Wyd. w latach:
1967 - 2015
Autotagi:
druk
epika
Więcej informacji...
4.8 (12 głosów)

To opowieść o przyjaźni i miłości. Trzeba też poświęcić się dla kogoś. I wtedy z pewnością zostanie on naszym najlepszym przyjacielem. A przyjaźń jest niesłychanie ważna w życiu każdego człowieka. Każdy winien czuć się za kogoś odpowiedzialny, opiekować się nim. To jest sensem ludzkiego życia, decyduje o jego wartości. Myślę, że tęsknię do rzeczywistości, w której można spotkać postacie podobne do Małego Księcia: szczere, prostoduszne, nieco naiwne i bezgranicznie wierzące innym, szanujące poglądy każdego rozmówcy. Mały Książę wyruszył w podróż, bowiem szukał odpowiedzi na pytanie, jak powinien traktować ukochaną różę, tę jedyną, inną od tysięcy pozostałych kwiatów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Mały książę" to niewielka objętościowo, wspaniała książka skierowana do dzieci. Utwór opowiada o spotkaniu tajemniczego, małego przybysza z planety B612 z Pilotem, który rozbił swój samolot na pustyni. Bohaterowie rozmawiają ze sobą, wymieniają się swoimi doświadczeniami, tymi dobrymi, jak i złymi. Wśród poszczególnych wypowiedzi zostają poruszone najważniejsze tematy życiowe o miłości, przyjaźni, odpo­wied­zial­nośc­i, uprzejmości, dobroci, a także smutku, tęsknocie, śmierci. Antoine de Saint- Exupery przedstawia je wszystkie w niezwykły, symboliczny sposób, dzięki czemu zachwyca nie tylko najmłodszych czytelników. Głębokie refleksje autora nad uniwersalnymi wartościami poruszają odbiorców w różnym wieku. Dlatego warto sięgnąć po tę książkę, gdyż jest źródłem wiedzy o tym jak żyć, uczy nas iż "Dobrze widzi się tylko wtedy, gdy się patrzy sercem. Najważniejsze jest dla oczu niewidoczne"(Antoine de Saint- Exupery"Mały książę").
    +4 trafna
  • Pilot - narrator spotyka Małego Księcia, który opowiada mu o swoim domu i róży, o podróży po planetach i poznanych tam ludziach. Podziwiam autora za taki sposób przestawienia świata, oczami dziecka, wyobraźnię i zrozumienie. • Książeczka ponadczasowa, pełna wartości i cytatów. • Muszę jednak przyznać, że jakoś nie miałam weny czytelniczej tak, żeby bardziej ją docenić *.
  • Pierwsze kilka stron wskazywało na ewidentną lekturę przeznaczoną tylko i wyłącznie dla mniejszych dzieci. Ale z czasem, gdy brnęłam coraz dalej, zaczęłam odkrywać w tej książce drugie dno, pełne przenośni, alegorii, odniesień do współczesności i rzeczy, które byli w stanie zrozumieć tylko choć trochę doświadczeni życiowo ludzie. Wbrew wszelkim pozorom i pierwszym wrażeniem, „Mały książę” okazał się wspaniałą, wzruszającą lekturą, skłaniającą do przemyśleń nad miłością, przyjaźnią, rozłąką, tęsknotą...
  • Książka o tematyce ponadczasowej i uniwersalnej. Polecam zarówno dzieciom jak i dorosłym. Czytałam w podstawówe, szkole sredniej a teraz zakupiłam i czytam swym dzieciom. Pieknie opisana przyjaźń, miłość, rozstanie i tęsknota. Powieść chwyta za serce
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
monikam1986
Cayenne
Opis
Inne tytuły:z ilustracjami Autora Mały Książę . Cz.1,2 słuchowisko Mały Książę: komiks według powieści komiks według powieści Antoine' a de Saint-Exupery'ego The little Prince(Mały Książe) Mały książę dla dzieci słuchowisko wg. A. Saint-Exupery tekst adaptowany dla dzieci w wersjach językowych: polskiej i angielskiej z akwarelkami autora
Autorzy:Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) Ewa Łozińska-Małkiewicz Jan Szwykowski Antoine Saint-Exupéry Antoine de Saint-Exup'ery (1900-1944) Halina Kozioł Janina Kaczmarewicz-Fedorowska Marta Malicka Słuchowisko Elżbieta Kaźmierczak Anna Kamieńska
Tłumaczenie:Ewa Łozińska-Małkiewicz Jan Szwykowski Marta Cywińska Mirosława Dębska Agnieszka Jakubowska Mirosławy Dębskiej Elżbieta Grzymska
Redakcja:Jan Szwykowski Halina Kozioł Piotr Drzymała
Ilustracje:Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944) Jan Szwykowski Jurand Pawłowski Piotr Luranc
Narracja:Daniel Olbrychski
Reżyseria:Henryk Rozen
Adaptacja:Agnieszka Jakubowska Emilia Stawska Henryk Woźniakowski Elżbieta Grzymska
Realizacja:Jerzy Jerzewski Sławomir Pietrzykowski
Kompozytor:Zbigniew Rudziński
oraz:Agnieszka Kwaśniak
Wydawcy:Znak (2015) Wydawnictwo Literackie Muza (2002-2011) IBIS (2010) Algo (1995-2010) Demel (2008) Wydawnictwo Egmont (2007) Muza SA-Warszawskie Wydawnictwo Literackie (2002-2006) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (2004) Wydawnictwo Link (2003) Audio Liber (2003) Zielona Sowa (1999-2000) Wydawnictwo Siedmioróg (1998-2000) Krajowa Agencja Wydawnicza-B (1993-2000) PWW (1998) Klasyka (1996-1998) Kama (1995-1998) Nasza Księgarnia (1997) Idem (1996) Werset (1995) Instytut Wydawniczy PAX (1967-1995) Wydaw. Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek (1985) Zakład Wydawn. i Nagrań PZN (1983) Oficyna Wydawnicza Arcanum
Serie wydawnicze:Lektury Ucznia Kolorowy Świat Lektur Lektura Szkolna. Streszczenie. Problematyka Lektury z Opracowaniem) (Lektury Ucznia klasa 8, szkoła podstawowa Lektury szkolne z opracowaniem
ISBN:0-7497-0723-2 83-03-03606-8 83-10-10180-5 83-211-0964-0 83-7079-096-8 83-7153-063-3 83-7162-460-3 83-7200-849-3 83-7200-904-X 83-7220-039-4 83-7220-099-8 83-7319-832-6 83-86235-49-7 83-86754-05-2 83-86896-86-8 83-87121-19-3 83-87571-93-8 83-87961-70-1 83-900983-9-3 83-903520-9-5 83-918821-2-8 978-83-240-3382-9 978-83-60946-03-9 978-83-7495-602-4 978-83-7738-061-1 978-83-89683-43-4 83-903520-9-1
Autotagi:audiobooki baśń CD dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka historia komiksy książki literatura literatura piękna muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 129 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo