Pan Potwór

Tytuł oryginalny:
Mr Monster
Autor:
Dan Wells
Tłumacz:
Mariusz Gądek
Wydawca:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2012)
Wydane w seriach:
Znak Emotikon
ISBN:
978-83-240-1753-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (3 głosy)

Można też ująć to inaczej: Jestem Panem Potworem. Moje zachowania zdradzają wiele objawów charakterystycznych dla seryjnych morderców, a poza tym fantazjuję na temat przemocy i śmierci. Czuję się bardziej swobodnie w otoczeniu zwłok aniżeli ludzi. Zabiłem demona i każdego dnia odczuwam rosnącą potrzebę, by zabić po raz kolejny. To jak otchłań w środku mej duszy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Muszę zaznaczyć, że swoją przygodę z Panem Potworem rozpoczęłam od drugiego tomu, ale podczas lektury nie miałam poczucia zagubienia w fabule ponieważ autor na samym początku wprowadził nas w najważniejsze wydarzenia z poprzedniej części. • Główny bohater John to nastolatek mieszkający w Clayton, który toczy wewnętrzną walkę ze swoją drugą naturą, którą sam nazywa: "Pan Potwór". • Po tym jak zabił seryjnego mordercę (demona), który grasował w jego miasteczku, drugie oblicze Johna przebudziło się i pragnęło kolejnych ofiar, krwi i morderstw. • John wraz ze swoją matką i ciotką prowadzą dom pogrzebowy. Kontakt ze zmarłymi i ich ciałami zaspokaja żądze nastolatka, tak samo jak podpalenia oraz ustalone przez niego zasady, których stara się trzymać. • Okazuje się jednak, że w miasteczku pojawił się kolejny morderca, który tym razem upodobał sobie na ofiary kobiety. • John pragnie zapolować i na niego, gdy odkrywa kim jest morderca i uświadamia sobie, że znów ma do czynienia z demonem robi wszystko by z nim wygrać ale zarazem nie przegrać wewnętrznej walki między dobrem a złem. • Bardzo podobał mi się pomysł na głównego bohatera socjopatę i to w jaki sposób został on i jego problem przedstawiony. • W książce obserwujemy jak nastolatek toczy wewnętrzną walkę między swoim dobrym uosobieniem a czystym wcieleniem zła oraz to jak stara się za wszelką cenę nie wyróżniać z tłumu i być zwyczajnym dzieciakiem. • Książkę wręcz pochłonęłam. "Pan Potwór" trzyma w napięciu, intryguje i wciąga w swoją historię. • Znajdziemy tu też kilka mocniejszych scen i opisów, które z pewnością niektórych mogą poruszyć i wcale nie mówię tu o wiadrach krwi i nieprzeciętnej przemocy. • Jedyna rzecz, której mogę się przyczepić to to, że ja osobiście wolałabym, żeby autor pozostał w świecie rzeczywistym i zrezygnował z motywu demonów i istot pozaludzkich, wtedy historia ta byłaby jeszcze bardziej przerażająca. • Naprawę polecam tę książkę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo