Matematyka:

jakie to proste!

Autor:
Carol Vorderman
Tłumacz:
Marzena Baranowska
Wydawca:
Wydawnictwo Arkady (2012-2021)
ISBN:
978-83-213-4758-5, 978-83-213-4893-3
978-83-213-5139-1
Autotagi:
druk
gimnazjum
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły podstawowe

Matematyka jest istotną częścią naszego codziennego życia. Bez niej po prostu nie da się żyć, więc trzeba się jej nauczyć. Można to zrobić absolutnie bezboleśnie, a nawet czerpać z nauki przyjemność i zadowolenie. Chcemy pomóc Wam w odkrywaniu tajemnic matematyki, rozwiązywania coraz trudniejszych problemów. Jesteśmy pewni, że ta książka pomoże zaprzyjaźnić się z matematyką, że będzie pełnić funkcję przewodnika po tej fascynującej dziedzinie wiedzy. Jest ona doskonale opracowanym kompendium wiedzy matematycznej dla uczniów na poziomie szkoły podstawowej, gimnazjalnej, a także ponadgimnazjalnej.W książce każdy problem matematyczny omówiony jest od konkretu do abstrakcji, co powoduje, że jest ciekawy i czytelny dla uczniów w każdym wieku, od pierwszoklasisty do licealisty. Znajdziecie tu podstawowe i czytelne informacje o pojęciach matematycznych pojawiających się w szkole. Wszystkie czynności prowadzące do rozwiązania zadania opisane są w sposób zrozumiały, stanowią niezbędnik do codziennej pracy. Książka pomoże Ci rozwiązać zadania domowe, przygotować się do sprawdzianu, egzaminu, a rodzicom pracującym ze swoim dzieckiem w domu zastąpi korepetytora.Mocną stroną książki wyróżniającą ją spośród wydawnictw matematycznych na polskim rynku jest dobrze opracowana szata graficzna. Pobudza wyobraźnię, zachęca do pracy. Dzięki niej nawet trudne treści stają się zrozumiałe.Podręcznik został podzielony na 6 rozdziałów: liczby, algebra, geometria, trygonometria, statystyka, prawdopodobieństwo. Taki układ jest bardzo wygodny zarówno dla ucznia jak i rodzica. Wszystkie tematy ułożone są w kolejności zdobywania wiadomości matematycznych przez ucznia na każdym poziomie nauki.Każdy temat danego rozdziału książki zaczyna się od wyjaśnienia zagadnień matematycznych z nim związanych - uczeń interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, łączy je z tematem, zadaniem do rozwiązania, rozumie i interpretuje odpowiednie pojęcia matematyczne. Następnie na podstawie rysunku, prostego zapisu symbolicznego przeprowadza rozumowanie składające się z niewielkiej liczby kroków, ustala kolejność czynności (w tym obliczeń) prowadzących do rozwiązania problemu, potrafi wyciągnąć wnioski z informacji podanych w różnej postaci w książce. Uczeń rozwiązuje zadanie, prowadzony przez książkę jak przez nauczyciela.Przekazując czytelnikom książkę "MATEMATYKA -jakie to proste", oddajemy w ich ręce narzędzie, które spełni oczekiwania uczniów i ich rodziców. Książę tę powinni pokochać także nauczyciele i polecać wszystkim opiekunom dzieci, by zyskać wymierną pomoc w nauczaniu ich ulubionego przedmiotu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo