Porozumienie bez przemocy w związkach:

zbadaj swoje relacje

Tytuł oryginalny:
Relationsbesiktning
frihet utan distans, gemenskap utan kontroll
Autor:
Liv Larsson
Tłumacz:
Paweł Urbanik
Wydawca:
Wydawnictwo Czarna Owca (2011-2016)
ISBN:
978-83-7554-328-5, 978-83-8252-221-1
978-83-8252-276-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Z utęsknieniem czekasz, by zobaczyć, jak twoje bliskie relacje kwitną? Najważniejsze spośród wszystkich pytań w tej książce to: jakie, wedle Twojego życzenia, powinny być Twoje relacje? Jeśli odpowiedź jest jasna, z dużą łatwością dowiesz się, jak postępować. Wyobraź sobie, że dobrze przygotowałeś się, aby wykonać ważne zlecenie w Paryżu. Wypożyczyłeś skuter, nauczyłeś się kilku kluczowych zwrotów po francusku, jesteś tam odpowiednio wcześnie i w ręku trzymasz mapę miasta. Jednak czegokolwiek się podejmiesz i jakkolwiek to zrobisz, wychodzi źle. Bez względu na to, jak szybko jedziesz, i tak nie dojeżdżasz tam, gdzie powinieneś. Uważasz mimo wszystko, że należy podejść do tego pozytywnie, więc się śmiejesz, aby rozładować frustrację i jedziesz dalej. Po kilku godzinach odkrywasz, że mapa, którą trzymasz, przedstawia nie Paryż, a... Londyn. Identycznie jest z relacjami. Wszystkie narzędzia okażą się zbyteczne, jeśli nie będziesz wiedział, do czego ich użyć. Twoje pozytywne nastawienie sprawi, że wytrzymasz, ale nie zaprowadzi Cię do celu. Badanie relacji pozwoli Ci zdiagnozować, naprawić i usprawnić wszystkie kontakty tak, abyś mógł widzieć, jak rozkwitają. Gorliwe zaangażowanie, a także narzędzia tej książki i jej klarowność mogą sprawić, że Twoje relacje nabędą takiego charakteru, o jakim marzysz.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo