To ja!:

historyjki, które dodają dzieciom pewności siebie

Tytuł oryginalny:
Dich gibt`s nur einmal auf der Welt Geschiten, die Kinder Stark Machen
Tłumacz:
Dominika Julia Umińska
Wydawca:
Prószyński i Spółka - Prószyński Media (2015)
ISBN:
978-83-7961-193-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Pełne fantazji historyjki, które pocieszą, ukoją żal i wzmocnią siły naszych dzieci, podpowiedzą, jak być samodzielnym i odważnym.Kiedy dzieci zaczynają odkrywać otaczający je świat, zdarza się, że potrzebują pocieszenia, rady i wsparcia. Pełne fantazji historyjki to znakomity pretekst do rozmowy o uczuciach i przeżyciach. O radości i wściekłości, o złości i strachu, o smutku, miłości i przyjaźni oraz o zazdrości.Historyjki opowiadają o dzieciach, które stanęły w życiu przed najrozmaitszymi wyzwaniami: Tomek boi się spać w nowym pokoju, mała Lila odbywa swoją pierwszą samodzielną wyprawę do piekarni, Krzyś nie lubi chodzić do dentysty, Rózia uczy się pływać, Mirek zaś musi pogodzić się z tym, że na świecie pojawił się młodszy brat. Z tymi i innymi bohaterami dziecko przeżywa dumę i radość z pokonania strachu i dokonania czegoś, na co nie ma odwagi, uczy się rozmawiać o swoich emocjach i doświadczeniach.Czytane wspólnie historie wydają się stworzone do inicjowania rozmów o wyzwaniach, jakie przynosi życie, towarzyszących im uczuciach i sposobach radzenia sobie z nimi. Dodatkową wartością tej przepełnionej ciepłem i optymizmem książeczki są wspaniałe, pełne humoru ilustracje.dr Aleksandra Piotrowska psycholog dziecięcy
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dobra książka aby wytłumaczyć maluchowi
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo