To ja!:

historyjki, które dodają dzieciom pewności siebie

Tytuł oryginalny:
Dich gibt`s nur einmal auf der Welt Geschiten, die Kinder Stark Machen
Tłumacz:
Dominika Julia Umińska
Wydawca:
Prószyński i Spółka - Prószyński Media (2015)
ISBN:
978-83-7961-193-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Pełne fantazji historyjki, które pocieszą, ukoją żal i wzmocnią siły naszych dzieci, podpowiedzą, jak być samodzielnym i odważnym.Kiedy dzieci zaczynają odkrywać otaczający je świat, zdarza się, że potrzebują pocieszenia, rady i wsparcia. Pełne fantazji historyjki to znakomity pretekst do rozmowy o uczuciach i przeżyciach. O radości i wściekłości, o złości i strachu, o smutku, miłości i przyjaźni oraz o zazdrości.Historyjki opowiadają o dzieciach, które stanęły w życiu przed najrozmaitszymi wyzwaniami: Tomek boi się spać w nowym pokoju, mała Lila odbywa swoją pierwszą samodzielną wyprawę do piekarni, Krzyś nie lubi chodzić do dentysty, Rózia uczy się pływać, Mirek zaś musi pogodzić się z tym, że na świecie pojawił się młodszy brat. Z tymi i innymi bohaterami dziecko przeżywa dumę i radość z pokonania strachu i dokonania czegoś, na co nie ma odwagi, uczy się rozmawiać o swoich emocjach i doświadczeniach.Czytane wspólnie historie wydają się stworzone do inicjowania rozmów o wyzwaniach, jakie przynosi życie, towarzyszących im uczuciach i sposobach radzenia sobie z nimi. Dodatkową wartością tej przepełnionej ciepłem i optymizmem książeczki są wspaniałe, pełne humoru ilustracje.dr Aleksandra Piotrowska psycholog dziecięcy
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dobra książka aby wytłumaczyć maluchowi
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo