Dzienniczek zakręconej nastolatki

Inne tytuły:
Dzienniczek zakręconej nastolatki Cz. 6
Autor:
Renata Opala
Ilustracje:
Agnieszka Kłos-Milewska
Wydawcy:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2015)
Skrzat (2013-2015)
ISBN:
978-83-7915-137-0
Autotagi:
druk
powieści
4.0

W nowej szkole ciągle coś się dzieje, więc Aśka jest w swoim żywiole. Jak na zwariowaną nastolatkę przystało, ma głowę pełną pomysłów. Trzeba jednak przyznać, że są one jakby bardziej dojrzałe, mądrzejsze… W końcu bycie uczennicą gimnazjum zobowiązuje. Czy Aśce spodoba się w prawdziwej leśniczówce, z dala od cywilizacji i miejskiego gwaru? Jak zda egzamin z przyjaźni i czy wreszcie upora się z sercowymi problemami?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czytałam poprzednie części „Dzienniczka…”, więc ucieszyłam się na widok najnowszych tomików. • Aśka – jak sama o sobie pisze – zakręcona jak słoik ogórków, opisuje każdy dzień po kolei. Co wydarzyło się ciekawego. Jak to w dzienniku. W tomie szóstym towarzyszymy jej od świąt Bożego Narodzenia do początku maja. Bohaterka chodzi do pierwszej gimnazjum. Weryfikuje swoje zachowanie z pierwszych miesięcy roku szkolnego w rozmowie z mamą i postanawia zaprzyjaźnić się z Maurą. • A w rodzinie… Coraz lepiej układa się z Ludwiką, starszą siostrą. Babcia od czasu do czasu przyjeżdża na dłuższy pobyt, razem też wyruszają zimą do leśniczówki pana Józefa. Rodzice dyskretnie czuwają nad córkami, a gdy trzeba, wkraczają do akcji. • Książka po prostu zwyczajna – a takie najbardziej lubię! • Miło spędza się z nią czas. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo