Zemsta Tańczących Bogów

Autor:
Jack L. Chalker
Tłumaczenie:
Agnieszka Fulińska
Robert Trojanowicz
Wydawca:
Zysk i Spółka (1999)
Wydane w seriach:
Tańczący Bogowie
ISBN:
83-7150-609-0
Autotagi:
druk
3.0 (2 głosy)

Czarodziej Ruddygore znowu ma kłopoty. Pokonał wresz- cie Czarnego Barona, pozbawił go mocy i wygnał na Ziemię. Baron wykorzystał komputer, by stworzyć lepsze zaklęcia, a ponieważ nie mógł się nimi posłużyć, siły piekła posłały mu pomoc. Czrodziejka Marge i barbarzyń ca Joe ponownie zostają wezwani, by ocalić świat przed zagładą. Wraz z przyjaciółmi wyruszają na Ziemię, by zmierzyć się z Czarnym Baronem i jego magią.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Trzeci tom przygód. Tym razem w rzeczywistym świecie. Trochę gorsze niż początki, ale również polecam
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo