Pianista

Inne tytuły:
warszawskie wspomnienia 1939-1945
Autorzy:
Władysław Szpilman (1911-2000)
Wilm Hosenfeld (1895-1952)
Fryderyk Chopin (1810-1849) ...
Posłowie:
Wolf Biermann
Opracowanie:
Andrzej Szpilman ...
Wstęp:
Andrzej Szpilman
oraz:
Wilm Hosenfeld (1895-1952)
Wydawcy:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2000-2023)
Legimi (2018)
Academia (2003)
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.5 (4 głosy)

Wspomnienia pianisty Władysława Szpilmana to jedno z najważniejszych świadectw czasu wojny. Dziś potrzebne nam bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Jego tragedia rozpoczyna się wraz z niemiecką okupacją Warszawy. Od zamknięcia w getcie, przez ucieczkę z Umschlagplatzu, z którego razem z całą rodziną miał zostać wywieziony do obozu zagłady, po ukrywanie się w ruinach zniszczonej stolicy. Wszyscy jego bliscy zginęli. On jeden przeżył. Głodny. Samotny. Osaczony. Pragnął śmierci, ale chciał też przetrwać. Nie sądził, że z transportu do obozu śmierci wyrwie go żydowski policjant współpracujący z nazistami. Nie spodziewał się, że po aryjskiej stronie Polacy z narażeniem życia będą go ukrywać. Gdy umierał z głodu w ruinach zniszczonej Warszawy, nie liczył na pomoc niemieckiego oficera. Szpilman ocalał i dał świadectwo prawdzie o straszliwych czasach hitlerowskiej okupacji. Jego opowieść wymyka się wszelkim narodowościowym stereotypom. Pokazuje zwykłe ludzkie pragnienie spokoju oraz bestialstwo, tchórzliwość i odwagę, która może kosztować życie. [www.lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bolesne wspomnienia sławnego , polskiego artysty Władysława Szpilmana z czasów II wojny światowej. Tę książkę powinien przeczytać każdy. Polecam serdecznie również film.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:warszawskie wspomnienia 1939-1945 Toccatina Mazurki Nr 4 Chaconne Polonezy Op. 53 Cantos de España Taniec wiedeński Preludia Op. 32 nr 12 Ballady Ballady Op. 52 Polonezy Op. 61 Sonaten und Partiten Liebesleid Nokturny Fille aux cheveux de lin Parafraza walca Roberta Stolza Parafraza walca z "Zemsty nietoperza" Johanna Straussa Klassische Manuskripte Córdoba Mazurki Nokturny ChT 127 Fragmenty pamiętnika Polonezy Preludia
Autorzy:Władysław Szpilman (1911-2000) Wilm Hosenfeld (1895-1952) Fryderyk Chopin (1810-1849) Wolf Biermann Sergej Vasil'evič Rahmaninov (1873-1943) Johann Sebastian Bach (1685-1750) Isaac Albéniz (1860-1909) Claude Debussy (1862-1918) Fritz Kreisler (1875-1962) Alfred Grünfeld (1852-1924) Ignacy Friedman (1882-1948) Sergiej Rachmaninow (1873-1943) Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Posłowie:Wolf Biermann
Opracowanie:Andrzej Szpilman Wilm Hosenfeld (1895-1952)
Wstęp:Andrzej Szpilman
Przedmowa:Andrzej Szpilman Wolf Biermann
Aranżacja:Sergej Vasil'evič Rahmaninov (1873-1943) Ferruccio Busoni (1866-1924) Sergiej Rachmaninow (1873-1943)
Lektor:Władysław Szpilman (1911-2000)
Kompozytor:Władysław Szpilman (1911-2000)
Tłumacz:Helena Stachová
oraz:Wilm Hosenfeld (1895-1952)
Wydawcy:Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2000-2023) Legimi (2018) Academia (2003)
ISBN:80-200-1118-8 83-7006-954-1 978-83-240-0021-0 978-83-240-0230-6 978-83-240-8815-7
Autotagi:autobiografie biografie druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna muzyka nagrania nagrania muzyczne powieści
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 31 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo