Lato borsuka

Tytuł oryginalny:
Year of the badger
Autor:
Molly Burkett
Ilustracje:
Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988)
Tłumacz:
Andrzej Nowicki (1909-1986)
Wydawca:
Nasza Księgarnia (1979)
ISBN:
83-10-07-552-9, 83-10-07-552-7
Autotagi:
druk
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pewnej wiosny do Ośrodka Zdrowia dla Dzikich Zwierząt w Shalden, który prowadzili państwo Burkettowie, trafił mały, najwyżej sześciotygodniowy borsuczek. Zwierzątko było bardzo chore. Jednak dzięki determinacji całej rodziny z maleństwa, któremu nikt nie dawał szans na przezycie, wyrósł zdrowy i radosny borsuk Nikki. Zawładnął nie tylko sercami rodziców i dzieci, ale także całym domem. • Nikki - jak każdy borsuk - uwielbiał wzorowy porządek i gdy tylko jakiś przedmiot zakłócał jego poczucie estetyki, natychmiast go sprzątał. Domownicy nawet przyzwyczaili się, że zaginionych rzeczy należy szukać w sypialni pod łóżkiem lub za fotelem w bawialni. Gorzej było z gośćmi, którym Nikki w ułamku sekundy kradł sznurowadła z butów lub zabierał torebki, w których też z ochotą sprzątał. Swymi sprytnymi pazurkami potrafił nawet dobierać się do lodówki. • Nikki zaprzyjaźnił się z suką Tessie i gdy ta oszczeniła się, poczuł się w obowiązku pomóc w wychowaniu maluchów. Nauczył szczenięta borsuczych zwyczajów - rycia w ziemi i rozkopywania mysich norek, "sprzątania" i przede wszystkim potrzeby nieograniczonej wolności, co w przypadku psów raczej nie jest porządaną cechą. • Jest to piękna, mądra i zarazem bardzo zabawna książka, na dokładkę wspaniale zilustrowana przez Marię Orłowską-Gabryś. • Polecam każdemu :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo