Betonowy pałac

Autor:
Gaja Grzegorzewska
Wyd. w latach:
2010 - 2022
Wydane w seriach:
Julia Dobrowowlska
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
powieści
proza
Więcej informacji...
3.8 (13 głosów)

Ponure miejsca i najciemniejsze zakamarki psychiki mieszkańców. Kraków. Tutaj nie wiadomo, kto jest zwykłym przechodniem, a kto bandytą. Nie ma pewności, czy za chwilę nie poczujesz smaku krwi. To Kraków, jaki zna Łukasz nazywany Profesorem, lat trzydzieści. Wychował się na Osiedlu, gdzie przeszedł wszystkie etapy upodlenia. Nie uratowały go ani inteligencja, ani spryt, w końcu musiał uciekać za granicę. Wraca po dwóch latach, gotów stawić czoło przeszłości. Wszystkie postanowienia, które poczynił, pryskają jednak w jednej chwili. Najpierw używa siły, stając w obronie prostytutki, potem przygarnia trzynastoletnią złodziejkę… Zaraz upomina się o niego również półświatek i stawia żądania. Łukasz ma odnaleźć zaginioną w niejasnych okolicznościach żonę nowego szefa Osiedla, Opiekuna. Cena niewywiązania się z umowy może być wysoka. Tymczasem w Krakowie grasuje Rzeźnik i w bestialski sposób masakruje swoje ofiary. Nie tylko Profesor nie jest pewny kolejnego dnia… Powieść laureatki Nagrody Wielkiego Kalibru, łącząca w sobie elementy kryminału, powieści detektywistycznej i thrillera psychologicznego. Książka, w której świetnie skonstruowana fabuła, konsekwentnie zawiązana intryga i głęboka psychologizacja postaci łączą się z brutalnością świata oraz ostrym językiem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo trudna, mocna i przerażająca książka. Świetny język. Trochę zbyt zagmatwane i za dużo postaci.
  • Nietypowy kryminał. Jego bohaterami są osoby tworzące prawdziwą, patologiczną mieszankę wybuchową: panie lekkich obyczajów, nastoletnie cwaniary, sadystyczni blokersi, naćpane koksy, niczym nieskrępowani homoseksualiści, lokalni bossowie... a to dopiero początek długiej listy czarnych charakterów. Dodajcie do tego twarde pięści, poodcinane kończyny, alkohol, narkotyki, seks, kazirodztwo, molestowanie, mnóstwo wulgaryzmów i ostry humor, a otrzymacie opowieść o mrocznej i brudnej stronie Krakowa i Osiedlu, na którym rządzi ten, kogo stać na największą bezwzględność. „Betonowy Pałac” Gai Grzegorzewskiej – bo o tę książkę chodzi – nie jest może lekturą dla wrażliwego odbiorcy, ale naprawdę jest to tytuł godny polecenia. ao
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Gaja Grzegorzewska
Wydawcy:Wydawnictwo Kowalik (2022) Legimi (2016-2022) Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2014-2016) Wydaw. Literackie (2015) IBUK Libra (2014) Znak (2010)
Serie wydawnicze:Julia Dobrowowlska
ISBN:978-83-08-05375-1 978-83-08-05665-3 978-83-965222-0-7 978-83-05375-1 978-83-08-05375-11
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo