Betonowy pałac

Autor:
Gaja Grzegorzewska
Wyd. w latach:
2010 - 2022
Wydane w seriach:
Julia Dobrowowlska
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
powieści
proza
Więcej informacji...
3.8 (13 głosów)

Grzegorzewska — najgorętsze nazwisko polskiego kryminału Intelektualista o patologicznej przeszłości i kobieta, która wolałaby zapomnieć o tym, co kiedyś się wydarzyło. Nowy „władca” osiedla oraz seryjny morderca, który postąpił o krok za daleko. Wszyscy uwikłani w śledztwo, które szybko staje się polowaniem, prowadzącym do najbardziej ponurych części miasta i najmroczniejszych zakamarków ludzkiej psychiki. Kiedy Profesor powraca w rodzinne strony, nie zamierza ponownie wchodzić do bandyckiego półświatka, z którego wyrwał się dwa lata wcześniej. Przekroczona trzydziestka, nowe lokum, trochę kasy i odzyskany samochód wydają się dobrym punktem wyjścia, by zacząć od początku. Miasto również jest dużo spokojniejsze niż przed jego ucieczką, kiedy na czele osiedla stał sadystyczny Król. Atmosfery nie jest w stanie zmącić nawet pojawienie się trzynastoletniej prostytutki, która — nie wiadomo kiedy — wprowadziła się do jego mieszkania oraz coraz liczniej docierające informacje o brutalnie zarzynanych ofiarach seryjnego mordercy. Gdy jednak znika Sophie — żona Opiekuna, nowego administratora osiedla — bandycka przeszłość Profesora szybko daje o sobie znać. Podobnie jak widmo byłej kochanki, z którą łączą go także więzy rodzinne… Wspólnie rozpoczynają poszukiwania, od których zależy również ich życie. Betonowy pałac to najodważniejsza powieść w dorobku laureatki Nagrody Wielkiego Kalibru, łącząca w sobie elementy kryminału, powieści detektywistycznej i thrillera psychologicznego. Książka, w której świetnie skonstruowana fabuła, konsekwentnie zawiązana intryga i głęboka psychologizacja postaci łączą się z brutalnością świata oraz językiem ostrym jak maczeta. Grzegorzewska — od dziś najgorętsze nazwisko polskiego kryminału. Gaja Grzegorzewska (ur. 1980) — laureatka Nagrody Wielkiego Kalibru. Grasuje głównie w Krakowie. Na zabijaniu zna się jak mało kto, co regularnie udowadnia jako felietonistka i recenzentka Portalu Kryminalnego. Betonowym pałacem — swoją najodważniejszą powieścią — udowodnia, że języka potrafi używać w bardzo niegrzeczny sposób. Niezwykle filmowa powieść. Czytając, miałam wrażenie, że oglądam ostre, męskie kino, prowokacyjne, chwilami przerażające. Marzyłabym o takim scenariuszu. Świat, o którym wolimy nie wiedzieć, ale który fascynuje tak silnie, że trudno mu się oprzeć. Prawdziwie męska proza, mocna i dosadna, przy tym błyskotliwa i intrygująca. Mroczna i jednocześnie finezyjna książka. MAGDALENA CIELECKA '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo trudna, mocna i przerażająca książka. Świetny język. Trochę zbyt zagmatwane i za dużo postaci.
  • Nietypowy kryminał. Jego bohaterami są osoby tworzące prawdziwą, patologiczną mieszankę wybuchową: panie lekkich obyczajów, nastoletnie cwaniary, sadystyczni blokersi, naćpane koksy, niczym nieskrępowani homoseksualiści, lokalni bossowie... a to dopiero początek długiej listy czarnych charakterów. Dodajcie do tego twarde pięści, poodcinane kończyny, alkohol, narkotyki, seks, kazirodztwo, molestowanie, mnóstwo wulgaryzmów i ostry humor, a otrzymacie opowieść o mrocznej i brudnej stronie Krakowa i Osiedlu, na którym rządzi ten, kogo stać na największą bezwzględność. „Betonowy Pałac” Gai Grzegorzewskiej – bo o tę książkę chodzi – nie jest może lekturą dla wrażliwego odbiorcy, ale naprawdę jest to tytuł godny polecenia. ao
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Gaja Grzegorzewska
Wydawcy:Wydawnictwo Kowalik (2022) Legimi (2016-2022) Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2014-2016) Wydaw. Literackie (2015) IBUK Libra (2014) Znak (2010)
Serie wydawnicze:Julia Dobrowowlska
ISBN:978-83-08-05375-1 978-83-08-05665-3 978-83-965222-0-7 978-83-05375-1 978-83-08-05375-11
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo