Sprzedawca czasu:

baśń

Autor:
Elżbieta Wojnarowska
Ilustracje:
Ewa Ludwikowska
Jolanta Ludwikowska
Wydawca:
Wydawnictwo WAM (2012)
ISBN:
978-83-7767-039-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0 (2 głosy)

Bieszczadzkie lasy kryją w sobie wiele tajemnic. Mieszka tam ponoć Człowiek Śniegu, Człowiek Niedźwiedź i Sprzedawca Czasu. Ten ostatni może uratować braciszka Kai. By jednak do niego dotrzeć, dziewczynka musi pokonać wiele przeszkód. Jej dobre serce pomaga przezwyciężyć wszystkie trudności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wciąż jeszcze jesteśmy w świątecznym nastroju, postanowiłam więc zaproponować dzieciom piękną baśń pt. Sprzedawca czasu, pełną tajemnic i magii. Autorką jest Elżbieta Wojnarowska, osoba wszechstronna, doktor nauk przyrodniczych PAN oraz scenarzystka, pieśniarka, poetka, autorka książek dla dzieci i laureatka wielu nagród literackich. • Sprzedawca czasu to opowieść o wielkiej przyjaźni pewnego rodzeństwa, które zostało ciężko doświadczone przez los. • [Spoiler] Kogo Kaja spotkała na swej drodze? Czy uda jej się dotrzeć do celu? Czy Sprzedawca czasu ocalijej ukochanego brata? Wszak Zielarka-Bajarka ostrzegała, że jest on złośliwy i celowo myli tropy ludziom chcącym do niego dotrzeć... Gorąco polecam tę piękną historię, przypominająca nieco baśń Andersena o Królowej Śniegu. • Autorkami pięknych ilustracji są Ewa i Jolanta Ludwikowska. Książka odpowiednia dla dzieci w wieku 7–10 lat jest dostępna w jedenastu filiach Biblioteki Kraków. • Ewa Strach • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo