Polowanie na klasztorny eliksir

Tytuł oryginalny:
Jagd nach dem Klosterelixier
Autor:
Brigitte Krautgartner
Ilustracje:
Katarzyna Markiewicz
Kamil Markiewicz
Nina Hammerle
Tłumaczenie:
Katarzyna Markiewicz
Kamil Markiewicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Święty Wojciech (2014)
Drukarnia i Księgarnia Świętego Wojciecha (2014)
Święty Wojciech Wydawnictwo. Drukarnia i Księgarnia Świętego Wojciecha (2013)
Drukarnia i Księgarnia Św. Wojciecha
Wydane w seriach:
Kiki rozwiązuje zagadkę
ISBN:
978-83-7516-635-4
Autotagi:
druk
powieści
5.0

U wujka Nicka w klasztorze dzieją się dziwne rzeczy: siostra Blandyna traci przytomność, dwóch braci wdaje się w gwałtowną sprzeczkę, a sam opat testuje tajemniczą substancję spowalniającą starzenie. To sprawa w sam raz dla Kiki! Z pomocą Simona dziewczynka odkrywa tajemnicę starego eliksiru ziołowego, którym interesują się również bardzo podejrzane osoby. Rozwiązując swoją drugą zagadkę kryminalną, mała detektywka po raz kolejny zabiera młodych czytelników w pasjonującą podróż po barwnym świecie opactwa benedyktyńskiego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Polowanie na klasztorny eliksir” autorstwa Brigitte Krautgartner jest drugą częścią z serii „Kiki rozwiązuje zagadki”, ale można ją śmiało przeczytać, nawet jeśli nie zna się przygód z pierwszego tomu. • Akcja powieści rozgrywa się w czasie wakacji. Główna bohaterka po raz kolejny spędza lato u swojego wujka Nicka w klasztorze benedyktyńskim w Bernau. Wujek jest w tym zakonie opatem i opowiada Kiki jak wygląda życie w zakonie, jakimi zasadami powinni kierować się mnisi, jak również o tym, że są oni zwykłymi ludźmi i też czasem popełniają błędy oraz ulegają pokusom. • Niestety, tak jak i w pierwszej części, w opactwie dzieją się niepokojące rzeczy. Najpierw mdleje siostra Blandyna, do tej pory okaz zdrowia, potem Kiki jest świadkiem ostrej wymiany zdań pomiędzy jednym z zakonników a tajemniczym mężczyzną. Okazuje się, że ktoś chce ukraść pomysł mnichów na ziołowy eliksir opóźniający starzenie. Na szczęście Kiki, mała detektywka, mając pomocnika w osobie rówieśnika Simona, rozwiązuje zagadkę. Na dodatek między młodymi bohaterami zaczyna budzić się niewinne uczucie. • Lektura warta polecenia. Oprócz próby wspólnego rozwikłania łamigłówki, czytelnik ma szansę dowiedzieć się interesujących szczegółów dotyczących funkcjonowania współczesnych zakonów. • Kamila Sośnicka
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo