Rehabilitacja neuropsychologiczna:

procesy poznawcze i emocjonalne

Autor:
Maria Pąchalska
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (2008-2022)
Wydane w seriach:
Neuropsychologia Stosowana
Neuropsychologia Stosowana - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN:
978-83-227-2741-6, 978-83-227-9581-1
978-83-7784-467-0
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe

Bardzo rzadko w neuronaukach głębokie myślenie teoretyczne na temat mózgu, jego struktury i funkcji łączy się z bogatym doświadczeniem oddanego swojej pracy klinicysty. W tym jednak podręczniku znajdzie czytelnik dowód na to, że takie połączenie wiedzy z praktyką jest nie tylko możliwe, lecz konieczne. Skuteczny program terapii - dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta z uszkodzeniem mózgu - nie powstaje w podręczniku, lecz w relacji terapeuta-pacjent. Zatem zgodnie z podejściem heurystycznym lansowanym przez autorkę niniejszy podręcznik rehabilitacji neuropsychologicznej nie stanowi ,,książki kulinarnej, lecz w pełnym sensie tego słowa - przewodnik w pewnej trudnej, ale jakże ważnej podróży. Będzie on przydatny zarówno studentom i nowym adeptom neuropsychologii, jak i klinicystom, którzy na co dzień zmagają się z tymi problemami. Prezentowana książka spełnia w zupełności współczesne standardy tego typu publikacji pod względem doboru treści, formalnej organizacji zagadnień swoistych dla dyscypliny oraz układu wyróżnionych kategorii. Czytelnik znajdzie tu szczegółowe - oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki - opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo