Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Publiczna im. W. J. Grabskiego w Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy
[awatar]
Warszawa Ursus
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +228824300
Województwo: mazowieckie
Adres: ul. Plutonu AK "Torpedy" 47
02-495 Warszawa
E-mail: instruktor@bpursus.waw.pl

Godziny otwarcia od 26.06 do 3.09.2023 r.

Poniedziałek, wtorek, środa: 12.00-19.00
Czwartek, piątek: 9.00-16.00
Sobota: nieczynne

Godziny otwarcia placówek od 4 września:

poniedziałek 10.00 - 20.00
wtorek 10.00 - 20.00
środa 10.00 - 20.00
czwartek 10.00 - 20.00
piątek 10.00 - 20.00
sobota 10.00 - 14.00

Nasze placówki:

Oddział “Czechowice” – Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 116
Biblioteka dla Dzieci nr 64

ul. Plutonu AK "Torpedy" 47,
e-mail bdm116@bpursus.waw.pl,
tel. +48 22 882 43 00 wew 1/2


Filia “Gołąbki” – Wypożyczalnia nr 132
ul. Czerwona Droga 6,
e-mail: golabki@bpursus.waw.pl
tel. +48 510 099 606


Filia “Niedźwiadek” – Wypożyczalnia nr 117
ul. Keniga 14,
e-mail niedzwiadek@bpursus.waw.pl,
tel. +48 22 667 09 56


Filia “Skorosze” – Wypożyczalnia nr 129
ul. Dzieci Warszawy 27a,
e mail skorosze@bpursus.waw.pl,
tel. +48 22 823 46 00


Czytelnia nr XIX
ul. Kolorowa 17,
e mail czyt19@bpursus.waw.pl,
tel. 22 882 43 00 wew. 2


Administracja
ul. Dzieci Warszawy 36
e-mail: sekretariat@bpursus.waw.pl
tel. +48 22 882 43 00

Najnowsze recenzje
1
...
9 10 11
...
18
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    „Alef” jest, jak zapowiada pisarz, pierwszym tomem z trzyczęściowego cyklu „Agla”. Autor „Baśni o wężowym sercu” tym razem również nie zawiódł swoich czytelników, miłośników fantastyki. Bohaterką najnowszej książki jest niepokorna córka profesora gnozy, badacza owadzich przemian Jana Krzysztofa Kluka – Sofja. Nastolatka odziedziczyła po ojcu zainteresowania magiczno-przyrodnicze, dociekliwość i wytrwałość w dążeniu do celu. Obserwujemy jej stopniową metamorfozę, kiedy niczym z niedojrzałej poczwarki przekształca się w kobietę, kochankę, wojowniczkę, przewodniczkę. To dojrzewanie polega także m.in. na przyznaniu się do własnych błędów i zmierzeniu się z ich konsekwencjami. • Świat powieściowy oprócz naukowców, wpływowych przedsiębiorców, studentów, lekarzy, drwali, bibliotekarzy i innych zwykłych śmiertelników zaludniają postacie takie jak gobliny, raki pełniące ważną społecznie funkcję katów, czarodziejki, owadzie demony, tajemnicze smrty i wiele innych. W książce humor i groteska sąsiadują z grozą i zbrodnią, a cała powieść gęsto naszpikowana jest literackimi i artystycznymi aluzjami m.in. do Tolkiena, Lewisa, Rowling, Kafki, Schulza, Nikifora, Verne’a, Maeterlincka… Konia z rzędem temu, kto dostrzeże je wszystkie. Na uwagę i docenienie zasługują także stylizacje językowe – prawie każda z postaci posługuje się charakterystycznym dla siebie językiem. Wielość tych kulturowych odniesień sprawia, że prozy Raka się nie czyta, ją się degustuje. • ~MP
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    Keiko Furukura to tytułowa dziewczyna. Keiko ma 36 lat i jest singielką. Pracuje w konbini (18 lat) – sklepie, który można by porównać do naszej Żabki. Keiko jest osobą bez pomysłu na życie, wycofaną, aspołeczną. Pracę w sklepie traktuje jako priorytet. Często bierze nadgodziny i zastępstwa. Poza pracą nic się dla niej nie liczy. Sama stwierdza, że jest bardziej pracownikiem konbini niż człowiekiem. Jej rówieśniczki mają już poukładane życie według obowiązujących standardów – mąż, dzieci, dom (nie 20-metrowa klitka), saty­sfak­cjon­ując­a praca. • Wydawać się może, że ten styl życia jest charakterystyczny dla Japończyków. Pewne analogie znajdziemy też w naszym środowisku korpo, gdzie większy jest wskaźnik singli niż osób w stałym związku. Być może taka samotność to też sposób na życie. • ~KD
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    Lubicie podróżować? Zapewne też lubicie dobrze zjeść… • Zapraszam Was do lektury książki Urszuli Arter i Wojciecha Koronkiewicza po Podlasiu i Suwalszczyźnie. Jest to kontynuacja wcześniej napisanej przez Koronkiewicza książki „Podlasie zdrowo zakręcone. Podróż po krainie niezwykłych ludzi i zapomnianych smaków”. • Po przeczytaniu aż chce się eksplorować opisane miejsca, porozmawiać z bohaterami tych opowieści i posmakować tamtejszych specjałów. • ~KD
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    "Droga do Wszechświata" opowiada o zdumiewających wynikach współczesnych badań naukowych, które ujawniają naturę naszej rzeczywistości, często zaskakującą i zupełnie sprzeczną z naszą intuicją."
  • [awatar]
    Warszawa Ursus
    Choć książka pełna jest zapachów, smaków i dźwięków, które wielu z nas pamięta z wakacji spędzanych u dziadków, to jednak daleko jej do sielskości wsi i beztroski dzieciństwa. Narratorka – 11-letnia dziewczynka – z całą rodziną obowiązkowo kolejny raz wyjeżdża na lato na wieś. • Wiel­opok­olen­iowa­ rodzina gniecie się przez dwa miesiące w ciasnym domku. Każdy próbuje jak najmniej boleśnie przetrwać ten czas. A nie jest to łatwe, ponieważ przy takim niedostatku przestrzeni, kiedy nawet potrzeby fizjologiczne trzeba załatwiać w obecności krewnych, ujawniają się i potęgują wszelkie animozje. • W patriarchalnym świecie władzę niepodzielnie sprawuje dziadek –tyran, władca, boski demiurg, który nie liczy się absolutnie z nikim. Lekceważy swoją żonę, pogardza synową i wnukami. „Musieliśmy wychodzić, żeby przeżyć” – tak mówi bohaterka o sytuacji w domu. Czas wakacji dla nikogo nie był odpoczynkiem i relaksem, lecz walką o przetrwanie w toksycznej atmosferze, równie gorzkiej i trującej jak mąka z domieszką kąkolu.
Ostatnio ocenione
1 2 3 4 5
...
21
  • Światłoczułość
    Jarno, Jakub
  • Ten się śmieje, kto ma zęby
    Rudzka, Zyta
  • Dezorientacje
    Grzebałkowska, Magdalena
  • Jak się starzeć bez godności
    Grzebałkowska, Magdalena
  • opowieść ojca, który zabił własną córkę
    Wold, Lene
  • Honor
    Şafak, Elif
malinapruszko
matylda0122
Rade999
izabelapatrycja.burda
urszula.rak
markk
kingalukawska27
monikap1
rzakrzewska2
am231
karolina.bylinska1
alexandralesnik
karinka1
joannaa.grabowska
kasiulka2715
proeko
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo