Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie
[awatar]
Tarnow BPT
Rodzaj: Biblioteki pedagogiczne
Telefon: 146217390
Województwo: małopolskie
Adres: ul. Nowy Świat 30
33-100 Tarnów
E-mail: bpt@bpt.edu.pl

Poniedziałek, Wtorek, Czwartek, Piątek 8.00-18.00, Środa 8.00-15.00

Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie wraz z Filiami w Bochni, Brzesku, Dąbrowie Tarnowskiej jest placówką oświatową wchodzącą w skład krajowej sieci bibliotek pedagogicznych.
Organem prowadzącym Bibliotekę jest Województwo Małopolskie. Organem nadzorującym jest Małopolski Kurator Oświaty.

Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie wraz z Filiami działa zgodnie z przyjętą, własną koncepcją pracy, uwzględniającą potrzeby rozwojowe osób oraz potrzeby instytucji i organizacji korzystających z jej oferty, specyfikę pracy placówki oraz zidentyfikowane oczekiwania środowiska lokalnego.

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
nikodemhamowski
nkb7mngm
karola27ster
joanna.dziedzic771
ewajorek1
kacperfudalej7
anja.janas5
aleksandralopka
roksana.kogut1234
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo