Strona domowa użytkownika
Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
Rodzaj: | Biblioteki pedagogiczne |
---|---|
Telefon: | +48 61 851 88 01 |
Województwo: | wielkopolskie |
Adres: |
ul. Bułgarska 19 60-320 Poznań |
E-mail: | wypozyczalnia@pbp.poznan.pl |
Biblioteka czynna:
Poniedziałek - piątek 9.00 - 19.00
Sobota 9.00 - 15.00
Celem działania Biblioteki jest wspieranie procesu kształcenia i doskonalenia nauczycieli, a także wspieranie działalności szkół, w tym bibliotek szkolnych, placówek oświatowo-wychowawczych, placówek kształcenia ustawicznego, placówek artystycznych, poradni psychologiczno pedagogicznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, placówek doskonalenia nauczycieli oraz innych placówek oświatowych.
Najnowsze recenzje
-
Zaproponowany program może służyć nauczycielom i terapeutom w pracy z dziećmi z : niezinegrowanymi odruchami (TOB, ATOS, STOS, Moro), zaburzeniami napięcia mięśniowego, koordynacji ruchowej i równowagi, zaburzeniami sensorycznymi, nieprawidłowościami w interakcjach społecznych i ograniczoną aktywnością własną. W publikacji zaprezentowano cele programu, formy i metody pracy, sposób diagnozowania i oceny postępów dziecka oraz formy współpracy z rodzicami. Znajdują się tutaj również opracowania teoretyczne dotyczące fizjologii zmysłów i układów: przedsionkowego, dotykowego, propriceptywnego, ruchowego, słuchowego, wzrokowego i limbicznego. W osobnym rozdziale opisano zaburzenia funkcjonowania poszczególnych układów i zmysłów. W ostatnim rozdziale zamieszczono propozycje zabaw, opracowanych zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI). Do programu dołączony został arkusz diagnostyczny pozwalający na dokonanie diagnozy postępów dziecka.
-
Autorami prac zawartych w publikacji są specjaliści z zakresu teorii i metodyki wychowania fizycznego. Ich celem było wykorzystanie wiedzy teoretycznej w skutecznych działaniach szkół w obliczu rozwojowo-zdrowotnych potrzeb uczniów wychowywanych w świecie konsumpcyjnym. Wprowadzona w 2009 roku nowa podstawa programowa bierze bowiem pod uwagę konieczność propagowania zdrowej aktywności fizycznej oraz kontaktu z naturą. W publikacji przedstawiono zarówno teoretyczne założenia prozdrowotnego wychowania fizycznego, jak i propozycje praktycznych działań w tym kierunku. • Omówiono m. in.: oczekiwania różnych środowisk wobec nowych założeń organizacyjno- prawnych oraz zadania szkoły i nauczyciela z nich wynikające; pozycję wychowania fizycznego w życiu współczesnej szkoły; znaczenie sportu w przygotowaniu ucznia do dorosłego życia oraz miejsce ucznia w szkolnej edukacji ukierunkowanej na zdrowie. Wskazano potrzebę pedagogizacji środowiska szkolnego w tym kierunku. Zanalizowano związek samooceny, wyglądu ciała z procesem wychowania do aktywności fizycznej uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Zaprezentowano także ciekawe wyniki badań dotyczących postrzegania nauczycieli wychowania fizycznego w gronie pedagogicznym, jakości ich kształcenia oraz uczniowskich oczekiwań wobec nich. Ponadto zademonstrowano propozycje autorskich rozwiązań w opracowaniu planu procesu wychowania fizycznego z uwzględnieniem nowej podstawy programowej dla dziewcząt z klasy I gimnazjum oraz dla uczniów klas I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej. • Na początku długotrwałego i złożonego procesu wdrażania nowych założeń prawnych potrzebne są takie publikacje. Powinien wziąć ją do ręki każdy, kto ma wpływ na wychowanie fizyczne uczniów. • opracowała : • Joanna Bednarek • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu