Uczę się poprzez ruch:

program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną

Autorzy:
Maria Kuleczka-Raszewska
Dorota Markowska
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Harmonia (2012-2021)
Wydane w seriach:
Biblioteka SI
Biblioteka Integracji Sensorycznej
ISBN:
978-83-7744-026-1
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.Magdalena Charbickaoligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zaproponowany program może służyć nauczycielom i terapeutom w pracy z dziećmi z : niez­ineg­rowa­nymi­ odruchami (TOB, ATOS, STOS, Moro), zaburzeniami napięcia mięśniowego, koordynacji ruchowej i równowagi, zaburzeniami sensorycznymi, niep­rawi­dłow­ości­ami w interakcjach społecznych i ograniczoną aktywnością własną. W publikacji zaprezentowano cele programu, formy i metody pracy, sposób diagnozowania i oceny postępów dziecka oraz formy współpracy z rodzicami. Znajdują się tutaj również opracowania teoretyczne dotyczące fizjologii zmysłów i układów: przedsionkowego, dotykowego, prop­rice­ptyw­nego­, ruchowego, słuchowego, wzrokowego i limbicznego. W osobnym rozdziale opisano zaburzenia funkcjonowania poszczególnych układów i zmysłów. W ostatnim rozdziale zamieszczono propozycje zabaw, opracowanych zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI). Do programu dołączony został arkusz diagnostyczny pozwalający na dokonanie diagnozy postępów dziecka.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Poznań PBP
Opis
Autorzy:Maria Kuleczka-Raszewska Dorota Markowska
oraz:Dorota Markowska
Wydawca:Grupa Wydawnicza Harmonia (2012-2021)
Serie wydawnicze:Biblioteka SI Biblioteka Integracji Sensorycznej
ISBN:978-83-7744-026-1
Autotagi:druk książki literatura
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo