Nowe - bliższe zdrowiu wychowanie fizyczne:

(poszukiwania)

Redakcja:
Władysław Pańczyk
Krzysztof Warchoł
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego (2011)
ISBN:
978-83-7338-634-1
Autotagi:
druk
książki
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Autorami prac zawartych w publikacji są specjaliści z zakresu teorii i metodyki wychowania fizycznego. Ich celem było wykorzystanie wiedzy teoretycznej w skutecznych działaniach szkół w obliczu rozwojowo-zdrowotnych potrzeb uczniów wychowywanych w świecie konsumpcyjnym. Wprowadzona w 2009 roku nowa podstawa programowa bierze bowiem pod uwagę konieczność propagowania zdrowej aktywności fizycznej oraz kontaktu z naturą. W publikacji przedstawiono zarówno teoretyczne założenia prozdrowotnego wychowania fizycznego, jak i propozycje praktycznych działań w tym kierunku. • Omówiono m. in.: oczekiwania różnych środowisk wobec nowych założeń organizacyjno- prawnych oraz zadania szkoły i nauczyciela z nich wynikające; pozycję wychowania fizycznego w życiu współczesnej szkoły; znaczenie sportu w przygotowaniu ucznia do dorosłego życia oraz miejsce ucznia w szkolnej edukacji ukierunkowanej na zdrowie. Wskazano potrzebę pedagogizacji środowiska szkolnego w tym kierunku. Zanalizowano związek samooceny, wyglądu ciała z procesem wychowania do aktywności fizycznej uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Zaprezentowano także ciekawe wyniki badań dotyczących postrzegania nauczycieli wychowania fizycznego w gronie pedagogicznym, jakości ich kształcenia oraz uczniowskich oczekiwań wobec nich. Ponadto zademonstrowano propozycje autorskich rozwiązań w opracowaniu planu procesu wychowania fizycznego z uwzględnieniem nowej podstawy programowej dla dziewcząt z klasy I gimnazjum oraz dla uczniów klas I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej. • Na początku długotrwałego i złożonego procesu wdrażania nowych założeń prawnych potrzebne są takie publikacje. Powinien wziąć ją do ręki każdy, kto ma wpływ na wychowanie fizyczne uczniów. • opracowała : • Joanna Bednarek • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Poznań PBP
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo