Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego Filia w Pleszewie
[awatar]
Pleszew PBP KP
Rodzaj: Biblioteki pedagogiczne
Telefon: 62-7421-654
Województwo: wielkopolskie
Powiat: pleszewski
Adres: Ogrodowa 13
63-300 Pleszew
E-mail: kp.pleszew@kp.kalisz.pl

Poniedziałek 9.00 - 17.00
Wtorek 9.00 - 17.00
Środa 9.00 - 15.00
Czwartek 9.00 - 17.00
Piątek 9.00 - 17.00
Sobota 9.00 - 13.00
Pierwsza sobota w miesiącu
W okresie letnim czas pracy biblioteki : 9.00 - 15.00

Zapraszamy wszystkich uczących się, studiujących oraz pragnących poszerzać swoje wiadomości do korzystania ze zbiorów naszej biblioteki, na który składa się literatura naukowa, popularno-naukowa oraz literatura piękna. Jesteśmy i działamy dla Was.

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
Nikt jeszcze nie obserwuje bloga tej biblioteki.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo