Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Gminna Biblioteka Publiczna w Goszczanowie
[awatar]
Goszczanów GBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 43 829 82 36
Województwo: łódzkie
Powiat: sieradzki
Adres: Kaliska 19
98-215 Goszczanów
E-mail: gbp.goszczanow@pbp.sieradz.pl

Godziny otwarcia GBP :
Poniedziałek - Wtorek - Środa - 7.30 - 15.30
Czwartek - Piątek - 10.00 - 18.00
Sobota - nieczynne

Gminna Biblioteka w Goszczanowie istnieje od ponad 70 lat - dokładnie od 1946 roku. W ciągu swojej wieloletniej działalności biblioteka zmieniała swoją siedzibę oraz kierowników. Zwiększyła również zakres swojej działalności kulturalnej, dzięki współpracy
z instytucjami kultury i oświaty działających na terenie gminy Goszczanów.

Obecnie funkcję Dyrektora GBP pełni Kamila Frankiewicz.

Zbiory GBP (stan na 31.12.2020 r.):
Literatura piękna - 6580 woluminów
Literatura piękna dla dzieci i młodzieży - 4915 woluminów
Literatura popu­larn­onau­kowa­ - 6427 woluminów

Najnowsze recenzje
1
...
45 46 47
...
92
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Cały materiał do matury • Mapy, wykresy, tabele • Aktualne dane statystyczne • Indeks ważnych pojęć • Wydawnictwo GREG ma przyjemność zaprezentować nową serię wydawniczą. Repetytoria maturzysty to książki, które zostały napisane przez nauczycieli, specjalistów ze swoich dziedzin. Wyszliśmy naprzeciw potrzebom uczniów i nauczycieli. Nasze książki to najbardziej aktualne na rynku pozycje dla maturzystów. Nowe, ponieważ uwzględniają wszelkie zmiany w programach nauczania, mają przyjazną formę i zostały przetestowane przez uczniów. Warto je mieć, gdyż są one gwarancją sukcesów na maturze. • Gorąco polecamy.
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Niniejszy tom porusza zagadnienia ważne zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej. Porządkuje wiedzę dotyczącą trudności w uczeniu się, ich różnicowania i charakterystyki a także systemu pomocy uczniom, którzy mają specyficzne problemy edukacyjne. Wskazuje na specyficzne trudności w uczeniu się pisania, jako ważny problem badawczy, dydaktyczny i diagnostyczny. Zawiera również elementy aplikacyjne dotyczące pomysłów na pracę z osobami z dysleksją na lekcjach języków obcych oraz ważnego komponentu diagnostycznego - diagnozy funkcji poznawczych. Oddawana do rąk czytelnika książka obejmuje zatem szerokie spektrum zagadnień, z których mogą skorzystać zarówno specjaliści: psychologowie, pedagodzy, logopedzi, metodycy nauczania języków obcych, językoznawcy a także rodzice.
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Annie M.G. Schmidt napisała pięć książeczek o przygodach Julka i Julki. • Dowcipne i zrozumiałe dla małych dzieci opowiadanka należą do klasyki literatury dziecięcej (sprzedano ponad milion egzemplarzy holenderskiego wydania). • Annie M.G. Schmidt (1911-1995) w 1988 roku otrzymała z rąk Astrid Lindgren najważniejszą nagrodę literatury dziecięcej - Nagrodę Hansa Christiana Andersena. • "Julek i Julka" to szereg zabawnych, prościutkich opowiadań o dwójce dzieci mieszkających w sąsiedztwie. Bohaterowie mają po pięć lat i dla takich właśnie czytelników przeznaczona jest książka (ja mam znacznie więcej, a mimo to uwielbiam tę parę). Annie M.G. Schmidt z rozmysłem posłużyła się językiem pięciolatka, w opowiadaniach dużo jest króciutkich, dziecięcych dialogów. Z komicznych, prostych i pełnych ciepła ilustracji Fiep Westendorp patrzy na mnie Julek w pasiastej koszulce i Julka w kusej sukience - lakierują pazury, grają w ciuciubabkę, przebierają się w tatusiowe ciuchy i wyrywają sobie Lalannę - ulubioną lalkę... Piękna książeczka.- Joanna Olech, Dziecko, sierpień 2004
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Powieść z bestsellerowej serii Magiczne Drzewo. • Kuki wyczarowuje swego klona, by zastąpił go w nudnych zajęciach. Jednak klon zdobywa magiczną moc i zaczyna pojedynek z prawdziwym Kukim. Tworzy gigantycznego robota, żywe labirynty i zmienia ludzi w dziwne stworzenia. Na niesamowitej wyspie Kuki, Gabi i Blubek muszą stoczyć niebezpieczną walkę. Przygodowa powieść o ogromnym tempie. Olbrzymie roboty, tajemnicze szachy, armia drapieżnych ryb, które przegryzają mosty i pies, który mówi ludzkim głosem... A obok fantastycznych zdarzeń - świetne postaci młodych bohaterów, autentyczne przyjaźni i konflikty. • Opowieści Magicznego Drzewa są podstawą znanego na całym świecie cyklu filmowego, nagrodzonego Emmy - telewizyjnym Oscarem - za wyobraźnię, mądrość i humor
  • [awatar]
    Goszczanów GBP
    Po śmierci rodziców Wiktoria musi zamieszkać u ciotki, za którą nigdy nie przepadała. Choć w nowej rodzinie jest jej rówieśnica, dziewczyny nie mogą się dogadać. Czy samolubna Janka i naiwna, zbuntowana „wieśniara” dojdą do porozumienia? Co musi się wydarzyć, by Wiki odkryła, że bezwzględna, walcząca o swoją pozycję kuzynka też jest samotna i załamana? Jaką rolę odegra w tym pewien sympatyczny chłopak? • Na szczęście Wiktoria znajduje wsparcie w niezwykłej, eksperymentalnej klasie, do której przypadkiem trafia. Czy rzeczywiście wprowadzenie prostych zasad może sprawić, że grupa uczniów stanie się zgranym zespołem, przyjaźnie witającym w swoim gronie nowych kolegów?
Ostatnio ocenione
Brak ocen
Należy do grup
  • [awatar]
    Gory

Mrągowo BM
konsorcjum.sowa
LiRcia
AgnieszkaM
kasiajanik2001
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo