Julek i Julka

Inne tytuły:
Julek i Julka Cz. 1
Autor:
Annie Maria Geertruida Schmidt (1911-1995)
Ilustracje:
Fiep Westendorp (1916-2004)
Wydawca:
Wydawnictwo Hokus-Pokus (2005-2009)
ISBN:
83-919621-3-X, 83-919621-4-8
978-83-60402-19-1, 978-83-60402-37-5
Autotagi:
druk
książki
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Annie M.G. Schmidt napisała pięć książeczek o przygodach Julka i Julki. • Dowcipne i zrozumiałe dla małych dzieci opowiadanka należą do klasyki literatury dziecięcej (sprzedano ponad milion egzemplarzy holenderskiego wydania). • Annie M.G. Schmidt (1911-1995) w 1988 roku otrzymała z rąk Astrid Lindgren najważniejszą nagrodę literatury dziecięcej - Nagrodę Hansa Christiana Andersena. • "Julek i Julka" to szereg zabawnych, prościutkich opowiadań o dwójce dzieci mieszkających w sąsiedztwie. Bohaterowie mają po pięć lat i dla takich właśnie czytelników przeznaczona jest książka (ja mam znacznie więcej, a mimo to uwielbiam tę parę). Annie M.G. Schmidt z rozmysłem posłużyła się językiem pięciolatka, w opowiadaniach dużo jest króciutkich, dziecięcych dialogów. Z komicznych, prostych i pełnych ciepła ilustracji Fiep Westendorp patrzy na mnie Julek w pasiastej koszulce i Julka w kusej sukience - lakierują pazury, grają w ciuciubabkę, przebierają się w tatusiowe ciuchy i wyrywają sobie Lalannę - ulubioną lalkę... Piękna książeczka.- Joanna Olech, Dziecko, sierpień 2004
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo