Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Biblioteka Miejska w Mrągowie
[awatar]
Mrągowo BM
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +48 89 743 34 62 ; 57 ; 58 ; 59
Województwo: warmińsko-mazurskie
Powiat: mrągowski
Adres: ul. Warszawska 26
11-700 Mrągowo
E-mail: biblioteka@mck.mragowo.pl

Wypożyczalnia dla Dorosłych: Poniedziałek - piątek 10.00 - 18.00
Sobota 10.00 - 14.00
Czytelnia dla Dorosłych: Poniedziałek, środa, piątek 8.00 - 16.00
Wtorek, czwartek 10.00 - 17.00
Sobota 10.00 - 14.00
Oddział dla Dzieci i Młodzieży: Poniedziałek - piątek 10.00 - 17.00
Sobota 10.00 - 14.00

Najnowsze recenzje
1
...
40 41 42
...
83
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Jest rok 1936, Simone Sauvelle po śmierci męża zostaje praktycznie bez środków do życia. Dzięki pomocy sąsiada udaje jej się dostać pracę jako ochmistrzyni normandzkiej rezydencji Lazarusa Janna, wynalazcy i właściciela fabryki zabawek. Pani Sauvelle wraz z dziećmi: 14-letnią Irene i młodszym Dorianem wyjeżdża do Normandii. Podczas pierwszej wizyty u gospodarza rodzina Sauvelle zostaje oprowadzona po części domu pełnego przedziwnych mechanicznych zabawek. Dowiaduje się również o dziwnej chorobie żony Lazarusa. Po pewnym czasie Irene zaprzyjaźnia się z Hannah, kucharką wynalazcy, dzięki której poznaje Ismaela. Kiedy Hannah zostaje odnaleziona martwa, Irene i Ismael postanawiają zgłębić tajemnicę jej śmierci. Aby tego dokonać, będą musieli rozwiązać szereg zagadek związanych z Lazarusem i jego żoną. • [Link] • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    W tej książce jest wszystko, co dzieci lubią najbardziej: wycieczka za miasto, starsza siostra, mały brat, małpka, pociąg, las, nawet grzyby. Jest wesoła zabawa. Ale są i łzy, bo chłopczyk, który „nie był ani bardzo grzeczny, ani bardzo niegrzeczny” zgubił się wracając do domu! Jak masz na imię? Duduś! Jakie masz nazwisko? Duduś! • Kilka pokoleń czytelników, razem z bohaterem opowiastki, uczyło się: nie Duduś, tylko Adaś, nie Grabka, tylko Wilczyńska… • [Link] • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Pier­dzio­łkom­ania­ trwa!!! • Czy wystarczyło spaść ze stołka i zamówić trumnę, by podbić serca dzieci i dorosłych? Okazuje się, że tak! Dostajemy tysiące maili i listów z zapytaniem, co nowego u ich ulubieńca. Wiemy tyle, że wyleciał zwiedzać kolorowe chmury. A co więcej? Czytajcie książkę. • Będziecie mieli szansę pośpiewania z Mistrzem ulubionych Jadą, jadą misie, Panie Janie, niech Pan wstanie, czy Za górami za lasami, za dolinami... • Zobaczycie, co zrobił bociek, gdy poszła żabka do zimnego zdroju... • Zapytacie ptaszka na drzewie, gdzie leży szczęście człowieka. Przemknie wam Edziu, co jedzie na śledziu. Dowiecie się, jaki jest prosty sposób na rozwiązanie problemu łysych. I co się dzieje z naszymi marzeniami. • [Link] • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Ta książka o Albercie Albertsonie jest inna niż wszystkie. Przede wszystkim więcej w niej powagi, za to... nie ma taty! Albert staje przed problemem, który sam musi rozwiązać. No i... bohater rośnie wraz z czytelnikami. Ma już 6 lat i chodzi na boisko grać w piłkę z kolegami. • Albert dostał nową piłkę, więc chętnie nią zagra... I jak zagrał, to tak kopnął, że nikt już nie odnalazł piłki. A że był na boisku młodszy chłopiec, który podawał piłkę, gdy wypadła na aut, jego Albert obarczył winą za zaginięcie. Czy słusznie? • www.qlturka.pl • US
  • [awatar]
    Mrągowo BM
    Morganville zmieniło się… w śmiertelną pułapkę dla nieśmiertelnych. • Coś wydarzyło się w Morganville pod nieobecność Claire i jej przyjaciół. Miasto wydaje się bardziej czyste, radosne, ale Claire, Shane, Michael, Jesse i reszta zaraz po przyjeździe są zatrzymani przez policję i brutalnie rozdzieleni. Ludziom wolno pozostać w mieście, za to nieumarli znikają, wywiezieni w nieznanym kierunku… • Coś niedobrego dzieje się również z Shane’em. Cudowny chłopak Claire niepokojąco się zmienia… • Miastem rządzi teraz fundacja Światło Dnia. Obiecuje mieszkańcom coś, o czym zawsze marzyli – przyszłość bez wampirów. To brzmi jak wyzwolenie, lecz prawda jest o wiele bardziej przerażająca. A Claire odkrywa, że musi znaleźć sposób, by uwolnić swoich nieśmiertelnych przyjaciół, zanim dla wampirów z Morganville zapadnie wieczny zmierzch… • [Link] • US
Ostatnio ocenione
1 2 3 4 5
...
119
  • Góra Tajget
    Dziewit-Meller, Anna
  • Matka
    Waglewski Fisz Emade
  • Grunt pod nogami
    Kaczkowski, Jan
  • Nieznajomy
    Coben, Harlan
  • O gust walczę
    Malajkat, Wojciech
  • Szeol
    Markiewicz, Magdalena
beata.e.duszynska
Katriina
elzbietanyga2
noni31
anetab01
asja561
wolosz.roman
ewolek1
DorisP
aniacyganka
mmm
Olsztyn MBP
Keith
Wyborcy.PISu
wojciech
kamilatocek
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo