Matka

Inne tytuły:
Bóg
Człowiek ćma
Instytucja sprawcza:
Waglewski Fisz Emade
Kompozytorzy:
Wojciech Waglewski
Bartosz Waglewski
Wydawcy:
Agora SA (2013)
ART2 Music Paweł Walicki Agora (2013)
ART2 Music (2013)
ISBN:
978-83-268-1288-0
Autotagi:
CD
nagrania muzyczne
nuty
Więcej informacji...
3.0

Druga płyta nagrana przez Wojciecha Waglewskiego i jego synów: Fisza i Emade. Producentem płyty jest Emade - perkusista zespołu, a muzykę skomponował w większości gitarzysta i wokalista Wojciech Waglewski. Za teksty na płytę odpowiada Fisz (głos, gitara basowa). "Matka, syn, Bóg" zawiera trzynaście gitarowych utworów, których ogromną siłą są różnorodność i oryginalność. Muzycy całymi garściami czerpią z bluesa, folku, a nawet z country ("Kometa", "Ile jeszcze życia"), co nie dziwi, zważywszy udział takiego muzycznego erudyty, jakim jest Wojciech Waglewski. Oczywiście na krążku znalazły się również odniesienia do rockowej tradycji, znane z nagrań zespołu Fisza i Emade, czyli Kim Nowak ("Trupek", "Żółty but"). Uwagę słuchacza przykują też spokojniejsze utwory: tytułowe, pełne emocji "Syn", "Bóg" i "Matka". Warto zwrócić uwagę na doskonałe teksty Fisza, który z właściwym sobie dystansem i wyczuciem konwencji porusza sprawy ważne, często ostateczne ("Ojciec"). [merlin.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Bóg Człowiek ćma Ile jeszcze życia? Kometa Na okrągło Ojciec Pocisk Posłuchaj Syn Trupek Wrze gąszcz Żółty but
Instytucja sprawcza:Waglewski Fisz Emade
Wykonanie:Wojciech Waglewski Bartosz Waglewski Fisz Emade Piotr Waglewski
Kompozytorzy:Wojciech Waglewski Bartosz Waglewski
Wydawcy:Agora SA (2013) ART2 Music Paweł Walicki Agora (2013) ART2 Music (2013)
ISBN:978-83-268-1288-0
Autotagi:CD muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 3 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo