Zbiory biblioteki Zakliczyn GBP
Literatura popularno- naukowa
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Ostateczna bitwa o rodzinę Glas, Piotr Pulikowski, Jacek
Wyrwana z piekła talibów Margielewski, Marcin
Będziemy sądzeni z miłości Amorth, Gabriele Stimamiglio, Stefano
Ojciec Pio i brat Daniele - bratnie dusze Matteo, Bevilacqua
Czułość Maryi i słowa napomnienia dla jej dzieci Carignani, Ferdinando
Sadystka z Auschwitz Molenda, Jarosław
Jak odzyskać zdrowie po COVID-19? Nowak, Zbigniew Tomasz
Rozprawa Sumliński, Wojciech Pieczonka, Jarosław
Wrona, Jacek
Budzyński, Tomasz
Mam na imię szatan Ragona, Fabio Marchese
Książę przygody Słowiński, Przemysław
Komunizm a sumienie Zachodu Sheen, Fulton J.
Grzechy szejka Steinfort, Tom
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo