Wystawy w 2017 r.
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Gmach główny
Cyprian Kościelniak Szelegejd, Jacek Warda, Michał
Biedermeier Kozak, Anna Rosales Rodríguez, Agnieszka
Miejska rewolta Skolimowska, Ewa Turowicz, Anna
Podróż do Edo Maleszko, Katarzyna
W warsztacie niderlandzkiego mistrza Borusowski, Piotr Janiszewska, Aleksandra
Tak widzą Muzeum Narodowe
Miejska rewolta Skolimowska, Ewa Turowicz, Anna
2. MUZEUM RZEŹBY IM. XAWEREGO DUNIKOWSKIEGO W KRÓLIKARNI
Półprawda Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni
Generacje Muzeum Narodowe
Generations Muzeum Narodowe
Półprawda Xawery Dunikowski Museum of Sculpture at Królikarnia Palace
3. MUZEUM PLAKATU
Prawa kobiet Iwanicka, Izabela Oleksiak, Aleksandra
Dzika grafika Warda, Michał
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo