Zbiory biblioteki Uniejów MGBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Ekspozycja
Dzień kobiet Gargaś, Gabriela
Namaluj mi słońce Gargaś, Gabriela
Powiedz mi, jak będzie Trojanowska, Sylwia
Pracownia dobrych myśli Witkiewicz, Magdalena
Cymanowski młyn Witkiewicz, Magdalena Darda, Stefan
Gdy ogień gaśnie Hill, Will
2. Literatura polska
Białe róże z Petersburga Jax, Joanna
Brudny świat Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Piętno Midasa Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Wada Małecki, Robert
Skaza Małecki, Robert
Miłość i inne nieszczęścia Przybyłek, Agata
Wszystkie nasze dni Sońska, Natalia
Listy (nie)miłosne Sońska, Natalia
Dobra matka Rogala, Małgorzata
Zapłata Rogala, Małgorzata
Król Twardoch, Szczepan
Morfina Twardoch, Szczepan
Królestwo Twardoch, Szczepan
Wieczny Grunwald Twardoch, Szczepan
Sto lat samotności García Márquez, Gabriel Grudzińska, Grażyna
Wojciechowska, Kalina
3. Książka nagrodzona Nagrodą Nike
Pod mocnym aniołem Pilch, Jerzy
Traktat o łuskaniu fasoli Myśliwski, Wiesław
Paw królowej Masłowska, Dorota
Nie ma Szczygieł, Mariusz
Bieguni Tokarczuk, Olga
Księgi Jakubowe Tokarczuk, Olga
4. LITERATURA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Wyprawa Dory i Butka Media Service Zawada
Czarodziej Leonard i polna myszka Ivens, Jan
Czarodziej Leonard i magiczna różdżka Ivens, Jan
O wielkiej niespodziance Kubicka, Katarzyna
Baśnie i legendy Andersen, Hans Christian
Epoka lodowcowa 4 Martino, Steve Thurmeier, Mike
Panda i duchy Muth, Jon J.
Kucyk Zefirek i jego przygody Dąbrowska, Marlena
Na ratunek pupilom Media Service Zawada
5.
6. Nowości czytelnicze
7.
8.
9.
10.
11.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo